SKF chwali się, że dzięki rozwiązaniom skierowanym dla branży transportowej, korzyściami obarczone są nie tylko same firmy, ale również mechanicy, którzy mogą zredukować czas napraw do niezbędnego minimum.
Dziesiątki tysięcy referencji różnych zestawów naprawczych
SKF to znany projektant i producent elementów przeniesienia napędu. Części te wykorzystywane są w wielu dziedzinach życia, od małych elektronarzędzi, poprzez aparaturę medyczną, na przemyśle ciężkim i lotnictwie kończąc. Geneza powstania firmy wywodzi się z opatentowania ruchomego łożyska kulkowego, które wykorzystano w rozwijającej się motoryzacji. W efekcie kilkuletnich doświadczeń utworzono w firmie dział automotive, który m. in. stworzył markę Volvo. Dziś SKF współpracuje ze wszystkimi koncernami samochodowymi i jest dostawcą części na pierwszy montaż i aftermarket. Na ofertę składają się dziesiątki tysięcy referencji różnych zestawów naprawczych znajdujących zastosowanie praktycznie w każdym modelu samochodu. Wśród nich są referencje do pojazdów ciężarowych, ciągników siodłowych, naczep i przyczep.
Fabryczny montaż = aftermarket
„Nasza oferta do pojazdów ciężarowych obejmuje ponad tysiąc referencji przeznaczonych do modeli wszystkich marek. Przede wszystkim są to piasty zintegrowane pierwszej i drugiej generacji, zespoły łożysk, uszczelniacze i smary odporne na duże obciążenia” – mówi Grzegorz Jankowski, menadżer sprzedaży w SKF - „Zostały one wyprodukowane na potrzeby fabrycznego montażu, stąd te, które trafiają na aftermarket są dokładnie tej samej jakości. Przy ich montażu mechanik może skorzystać z różnych form wsparcia technicznego, np. filmów instruktażowych i katalogu specjalistycznych narzędzi”.
Takie podejście SKF zapewnia mechanikowi komfort pracy, co przekłada się na krótszy czas przestoju pojazdu w warsztacie. W rezultacie, właściciel – nie ponosząc strat finansowych – może maksymalizować zyski swojej firmy. Na te ostatnie niebagatelny wpływ ma także jakość rozwiązań SKF opracowanych pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa, środków smarnych i eksploatacyjnych czy ograniczenia emisji spalin.
Współpraca z markami i nowa linia łożysk
„Przykładem działań zmierzających do redukcji kosztów i maksymalizacji zysków może być współpraca naszych inżynierów przy projektowaniu najnowszego modelu Scanii S, któremu przyznano tytuł Truck of the Year 2017” - mówi Grzegorz Jankowski z SKF – „Firma SKF zaprojektowała do niego łożyska skrzyni biegów, przeniesienia napędu oraz uszczelnienia. Udoskonaliliśmy również konstrukcje piast w kołach”.
Innym przykładem może być innowacyjna linia łożysk SKF oparta na technologii niskiego tarcia. Elementy te są wykorzystywane na tylnych osiach, m.in. w nowych pojazdach ciężarowych i autobusach marki Iveco.
Nie mniej istotnym elementem w utrzymaniu pojazdu ciężarowego w ruchu jest zapewnienie szybkiej dostawy odpowiedniej części zamiennej do sieci dystrybucji czy warsztatu. To także ważny aspekt w działalności SKF, co w 2016 roku zostało potwierdzone kolejnym wyróżnieniem „Dostawcy Roku” przyznanym przez międzynarodową grupę zakupową GAI.
Komentarze (0)