Samochody ciężarowe CNG i LNG z dotacjami? Na razie w Niemczech

Pojazdy użytkowe

Paliwa i oleje

Pojazdy użytkowe

2 miesiące temu  08.06.2018, ~ Administrator   

Samochody ciężarowe CNG i LNG z dotacjami? Na razie w Niemczech
Strona 1 z 2

Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej zapowiedziało nowe dotacje na zakup oszczędnych i emitujących niewielkie ilości CO2 samochodów ciężarowych, potwierdzając poparcie władz dla gazu ziemnego jako rozwiązania pomagającego ograniczyć zanieczyszczenie.

- Chcemy pomóc operatorom logistycznym w wymianie parku pojazdów na samochody ciężarowe przyjazne dla środowiska. Na takiej wymianie skorzystają wszyscy: firmy transportowe, środowisko naturalne i mieszkańcy terenów położonych w pobliżu szczególnie zanieczyszczonych tras - mówi Andreas Scheuer, federalny minister transportu i infrastruktury cyfrowej.

Ministerstwo złożyło ważną deklarację wsparcia przechodzenia na alternatywne źródła energii, przeznaczając tylko w 2018 roku 10 milionów euro na finansowanie programu, który potrwa co najmniej do 2020 roku. Dofinansowanie będzie dotyczyło przede wszystkim ciężkiego transportu towarowego i samochodów ciężarowych powyżej 7,5 tony zasilanych gazem ziemnym, a także pojazdów z niektórymi rodzajami napędu elektrycznego. Kwota dotacji wyniesie 8000 euro na zakup pojazdu zasilanego CNG i 12 000 euro w przypadku pojazdu zasilanego LNG, ale nie więcej niż 500 000 euro dla jednej firmy. Maksymalna kwota dofinansowania pozwoli na rozwój infrastruktury tankowania, ponieważ firma otrzymująca dotacje będzie sobie mogła zakupić od 40 do 60 pojazdów na gaz ziemny — a to jest właśnie idealna wielkość floty, która zapewni szybki zwrot inwestycji we własną stację paliw.

Firma IVECO, jako pionier w wykorzystaniu CNG i LNG w transporcie towarów, jest gotowa pomóc operatorom logistycznym w staraniu się o nowe dotacje, oferując im pełną gamę samochodów ciężarowych spełniających kryteria programu. Pojazdy te sprawdziły się już we flotach największych europejskich firm logistycznych. We Francji firma Perrenot eksploatująca samochody ciężarowe IVECO Stralis NP zapewnia zrównoważony transport swoim klientom, do których należą Carrefour, Casino i Auchan, a Transports P. Mendy obsługuje firmy Michelin Intermarché; we Włoszech LC3 dostarcza towary do sieci LIDL i IKEA, a klientem Maganetti jest Nestlé Waters; w Hiszpanii z usług Acotral korzysta Mercadona.

Opublikowany komunikat jest kolejnym potwierdzeniem słuszności wizji IVECO dotyczącej przyszłości sektora transportowego, zaś technologie napędu opartego na gazie ziemnym są na tyle dojrzałe, że już dziś stanowią racjonalne i rentowne rozwiązanie. W IVECO zauważamy dynamiczny wzrost zapotrzebowania na nasze samochody ciężarowe z serii Natural Power w miarę, jak coraz większa liczba międzynarodowych operatorów logistycznych wybiera gaz ziemny jako paliwo w modernizowanych parkach pojazdów, starając się realizować wyższe standardy zrównoważonego rozwoju w swojej działalności. W Niemczech, które leżą na skrzyżowaniu najważniejszych drogowych szlaków transportowych, program dofinansowania pomoże także w przyspieszeniu rozbudowy infrastruktury tankowania. Nawiązujemy do tego w naszej objazdowej prezentacji technologii Natural Power w tym kraju, w której pomoże nam mobilna stacja LNG - komentuje Pierre Lahutte, prezes marki Iveco.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony