Elektryczna wywrotka Scania zostanie wykorzystana do pracy w kopalni LKAB w Malmberget w Szwecji, gdzie będzie pracować wraz z elektrycznym dźwigiem, przystosowanym do operacji górniczych. Współpraca jest dla Scania okazją do sprawdzenia w praktyce w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych w wymagającym środowisku kopalni.
Scania i LKAB działają w branżach, które przechodzą obecnie znaczące zmiany, aby osiągnąć wyższy poziom zrównoważonego rozwoju. Dwie duże firmy łączą siły, aby wdrożyć pojazdy elektryczne w kopalniach, co jest istotnym krokiem w kierunku rozwoju zrównoważonego transportu w tej branży.
LKAB dąży do tego, aby stać się jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie w przemyśle górniczym. Droga do bezpiecznej, wydajnej i wolnej od emisji dwutlenku węgla produkcji żelaza i stali zaczyna się od wydobycia rudy żelaza w kopalniach, a obecnie jest rozszerzona również na transport.
- Elektryczne pojazdy ciężarowe to element procesu tworzenia nowego standardu dla zrównoważonego górnictwa, wolnego od paliw kopalnych. Przestawiamy naszą flotę z oleju napędowego i testujemy możliwości pojazdów elektrycznych. Nie tylko pojazdy muszą zapewniać wyższą wydajność, ale przede wszystkim kopalnie muszą działać w sposób bardziej zrównoważony i stanowić bezpieczniejsze środowisko pracy - mówi Peter Gustavsson, kierownik projektu w LKAB.
Ciężka wywrotka o masie całkowitej, łącznie z ładunkiem, wynoszącej 49 ton będzie transportować resztki produktów. Drugi pojazd jest wyposażony w dźwig, przeznaczony do transportu stali wiertniczej do podziemnych platform wiertniczych. Elektryczna ciężarówka z dźwigiem będzie ładowana w zajezdni. Jest również możliwe jej mobilne ładowanie w różnych lokalizacjach, co zwiększy elastyczność zadań transportowych. Pojazdy rozpoczną działalność w LKAB w 2022 roku.
- Włączenie Scania w nasz proces transformacji jest niezwykle cenne, ponieważ daje nam możliwość sprawdzenia elektrycznych pojazdów tej marki. Wspólnie mamy nadzieję stworzenia pojazdów wolnych od paliw kopalnych, które nawet bardziej wydajne niż te, które obecnie posiadamy - podsumowuje Peter Gustavsson.
Fot. Scania
Komentarze (0)