ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

Warto wiedzieć

Wywiady

Wydarzenia

WYWIADY

5 miesięcy temu  15.02.2019, ~ Administrator   

Światła naprawiono dopiero w trzecim warsztacie, bo ... nie było żarówek

Fot. Inter Cars

Strona 2 z 4

Czy nie ma Pan problemów z pozyskiwaniem nowych pracowników? 

Niestety mam, borykam się z tym samym problemem, z którym zmaga się większość moich kolegów po fachu. Na rynku brakuje specjalistów we wszystkich branżach, mechaników także. Wystarczy przejrzeć oferty pracy, żeby zorientować się jaka jest skala zapotrzebowania na osoby w naszym zawodzie. Sam permanentnie zamieszczam ofertę pracy w swoim warsztacie, najczęściej jednak odzew na nią jest niewielki, a jeśli już zgłosi się chętny, jest to osoba, którą trzeba praktycznie nauczyć zawodu od podstaw.

Czy pracownicy firmy odbywają szkolenia? Jeśli tak, to jakie? 

Szkolenia to bardzo ważny element funkcjonowania warsztatu, także w naszym przypadku. Zawsze jako pierwszy staram się brać w nich udział, aby móc ocenić ich przydatność w pracy mechanika i zadecydować, czy nasi pracownicy zdołają poszerzyć na nich swoje kompetencje. Szkolimy się w bardzo szerokim zakresie – od różnego typu układów elektrycznych, pneumatycznych i diagnostycznych po szkolenia z układów common rail czy skrzyń biegów. Wiele z nich organizuje Inter Cars.

Czy konkurencja na rynku warsztatów ciężarowych jest duża? 

Konkurencja na pewno jest spora, na rynku jest jednak tak dużo pracy, że każdy warsztat znajdzie dla siebie zlecenia bez konieczności konkurowania o klienta. Mało tego, często zdarza się, że sami przekierowujemy klientów do innych warsztatów, terminy ich przyjęcia byłyby bowiem zbyt odległe.

W jaki sposób wyróżniacie się od konkurencji na rynku lokalnym?

Trudne pytanie, najlepiej byłoby zapytać o to klientów, szczególnie tych, którzy są ze mną już ponad 15 lat. Tym co mnie samego wyróżnia na tle innych właścicieli warsztatów pewno jest fakt, że jestem mechanikiem i osobiście też naprawiam samochody. Nie mam przełożonych w serwisie, sam w porozumieniu z klientem decyduję o tym co, jak i kiedy naprawiamy. W wielkim uproszczeniu można nawet powiedzieć, że klienci żyją moim życiem, a ja ich. To wykładnia szacunku, zrozumienia czy wzajemnej rozmowy.

Jak wygląda profil Waszego klienta?

Zdecydowanie nie jest on jednorodny, co bardzo mnie cieszy. Mamy bardzo różnych klientów działających w wielu branżach – od firm transportowych czy kurierskich, po klientów z branży budowlanej, produkcyjnej i handlowej. Sporą część naszych zleceń stanowią klienci z branży turystycznej naprawiający i serwisujący autokary.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ wg 1 4 miesiące temuocena: 100%  Nie no. Świetny warsztat. 2 godziny im zajęło ustalenie, że nie ma żarówek? A następne 2 godziny je wymieniali? Razem 4 roboczogodziny , po jakieś 123 za godzinę.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony