Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  26.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Szybki i skuteczny serwis dzięki zestawom naprawczym. Wizyta w siedziba Schaefflera

Alexander Britz z Schaeer Automotive Aftermarket zaprezentował nam, jak się szybko okazało, stosunkowo prostą procedurę wymiany łożyska. Fot. Mirosław Giecewicz

Strona 2 z 2

Pod okiem eksperta przekonujemy się, że montaż łożyska po kilku próbach wydaje się być prosty, nawet dla osoby niezajmującej się tym na co dzień. Jest czas na rozmowę o błędach, których stosując zestaw, możemy uniknąć. Fachowcy z Schaefflera wskazują, że do typowych zalicza się na przykład: niewłaściwe ustawienie piasty koła względem zwrotnicy, niewystarczające oczyszczenie obszaru roboczego, co może ułatwić przeniknięcie zanieczyszczeń do nowego łożyska, lub nieprawidłowe nasmarowanie nowego łożyska.

– Naprawdę wiele elementów przy tej pozornie prostej czynności można zrobić źle. Niewłaściwy lub zanieczyszczony środek smarny oraz nieprawidłowa ilość smaru mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia łożyska – podkreśla ekspert Schaefflera. – Inną kategorią zagrożenia – dodaje Braun – jest użycie tanich części zamiennych. W takich przypadkach łożysko często zbyt szybko się zużywa, a pojazd musi po raz kolejny trafić do warsztatu.

Sprawdzi się w warsztacie?

Moduły FAG RIU są – jak podkreślali przedstawiciele firmy Schaeffler – wszechstronne, co pozwoli na obniżenie kosztów zamówień w warsztatach i liczby magazynowanych części zamiennych. Obecnie dostępnych jest dwanaście modeli, które umożliwiają naprawę pojazdów najważniejszych producentów samochodów ciężarowych (np. Renault, Volvo, DAF) i producentów osi (np. SAF). Dzięki jedynie trzem wariantom RIU możliwa jest naprawa 43 piast w ponad 2100 różnych typach pojazdów. Asortyment jest cały czas rozszerzany – do 2020 roku zaplanowano wprowadzenie trzech kolejnych wariantów RIU.

Schaeffler zachęca warsztaty do korzystania z internetowej platformy REPXPERT. Mechanicy znajdą tam m.in. instrukcje montażu i naprawy, dane techniczne, filmy poradnikowe. Jest też infolinia. REPXPERT to także szkolenia w formie tradycyjnej.

– Jesteśmy nie tylko dostawcą części zamiennych, ale przede wszystkim partnerem warsztatów – podsumowuje Samuel Braun.
Tagi: Schaeffler,

GALERIA ZDJĘĆ

To kluczowy etap, bo ponad 50% wszystkich uszkodzeń łożyska wynika z nieprawidłowego smarowania.
Samuel Braun, odpowiedzialny za sektor pojazdów ciężarowych w Schaeer Automotive Aftermarket.
FAG RIU, uszczelniony i nasmarowany na cały czas eksploatacji moduł łożyska, składa się z dwóch łożysk stożkowych, które po montażu są łączone za pomocą pierścienia ustalającego.
Przyczyny przedwczesnego zużycia łożysk.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony