Nowe urządzenie jest wynikiem zmian w prawie, które wymagają drugiego, niezależnego sygnału prędkości. Zgodnie z Rozporządzeniem Unijnym 1266/2009 wszystkie nowe pojazdy zarejestrowane po 1 października br. muszą być wyposażone w tachograf spełniający to wymaganie.
Drugi, niezależny sygnał prędkości pozwala na porównywanie sygnału prędkości pochodzącego z nadajnika KITAS z tym, który pochodzi z ABS/ESP (gdy takie rozwiązanie nie będzie możliwe z powodów technicznych, wykorzystany zostanie zewnętrzny moduł GPS) – porównanie wydruków obu sygnałów jednoznacznie wykaże manipulacje, co ma w znaczący sposób ułatwić pracę ITD, policji, PIP czy GUM-owi.
Istotna zmiana nastąpiła również w samych nadajnikach. Wszelkie pojazdy zarejestrowane po 1 października br, a które muszą być wyposażone w tachograf cyfrowy, wyposażone będą w DTCO 2.0 i nadajnik KITAS 2+, który zastąpił KITAS 2.
Nowy nadajnik wykonany jest z materiału, który uniemożliwia przypięcie magnesu, a tym samym dokonanie manipulacji na nadajniku. Ponadto rejestruje on w DTCO 2.0 wszelkie próby zakłócenia jego sygnału.
Więcej na: www.drabpol.pl
Komentarze (0)