Pojazdy użytkowe

Pojazdy użytkowe

ponad rok temu  11.10.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Trelleborg: Technologia Progressive Traction

Firma Trelleborg, producent i dostawca opon i kół dla przemysłu rolniczego, zapowiada wprowadzenie na rynek opon ciągnikowych wyprodukowanych w oparciu o innowacyjną technologię Progressive Traction.

Powstała w taki sposób opona rolnicza 650/65R38 ma całkowicie inny bieżnik, którego kluczowym rozwiązaniem jest jego podwójny klocek.

- Nowa generacja ciągników i napędów oferuje rolnikom więcej mocy i zwiększa moment obrotowy maszyn – mówi Piero Mancinelli, kierownik działu badań i rozwoju w firmie Trelleborg. - Aby poradzić sobie z tymi wymogami, opony rolnicze stają się zarówno pod względem szerokości, jak i ogólnej średnicy coraz większe i większe. Głównym założeniem technologii Progressive Traction jest zwiększenie wydajności i osiągów nowej opony ciągnikowej poprzez prace nie tylko nad jej rozmiarem, ale też modyfikację tradycyjnego bieżnika opony.

Bieżnik wyprodukowanej w oparciu o technologię Progressive Traction opony ciągnikowej posiada podwójny klocek, który trakcję tak zaprojektowanego ogumienia poprawia działając w glebie dwoma powierzchniami roboczymi.

Prototypy opon przechodzą obecnie testy laboratoryjne i próby polowe, których pierwsze wyniki wręcz przerosły początkowe oczekiwania (np. podczas jednej z najnowszych prób terenowych opona wyprodukowana w oparciu o technologię Progressive Traction wykazała się trakcją o ponad 10 procent wyższą w stosunku do opon standardowych).

Wyjątkowa siła ciągu opony w technologii Progressive Traction spowodowała obniżenie czasu pracy ciągnika o trzy do pięciu procent, zapewniając tym samym znaczne zmniejszenie kosztów prac rolniczych. W zależności od ciągnika i jego konfiguracji, lepszy rozkład nacisku opon powoduje zmniejszone ugniatanie gruntu, zwiększając wielkość zbiorów, chroniąc równocześnie glebę.

Nowa struktura bieżnika opony ciągnikowej została zaprojektowana w taki sposób, aby zredukować wibracje opony oraz wyraźnie ograniczyć opór toczenia. Wyraźnej poprawie uległy zużycie paliwa, wygoda kierowcy, jak również odporność nowej opony na zużycie.

Prototyp opony wyprodukowanej w nowej technologii zaprezentowany zostanie po raz pierwszy na targach Agritechnica 2013 (Hanower, 10-16 listopada br.) i weźmie udział w konkursie na innowację.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony