- Smartfony to łatwe w obsłudze urządzenia, które mogą pomóc mechanikom w pracy, pośrednio zapewniając wyższy poziom obsługi klientów - mówi Bengt Persson, wiceprezes ds. zapewnienia jakości i pomocy technicznej w Volvo Trucks.
W miarę postępu technicznego i wprowadzania na rynek coraz to nowszych modeli samochodów ciężarowych, mechanicy potrzebują nowych umiejętności i informacji. Ponadto, każde podwozie Volvo jest unikatowe, więc mechanik po prostu nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego o wszystkich pojazdach.
- Ponieważ klienci dążą do maksymalizacji rentowności, musimy nieustannie poszukiwać sposobów doskonalenia naszych umiejętności i poprawy wydajności - kontynuuje Bengt Persson.
Zgodnie z nową koncepcją, opracowaną we współpracy z Volvo IT i Volvo Parts, mechanik uzyska łatwy dostęp do unikatowych instrukcji dotyczących konkretnego podwozia za pośrednictwem osobistego smartfona. Informacje mogą być przekazywane w formie tekstowej, jak i graficznej: ilustracje i animacje. Korzyści jest wiele. Chociażby animacje - pozwolą przełamać bariery językowe. To bezsporna korzyść dla firmy takiej jak Volvo Trucks, posiadającej stacje obsługi w ponad 140 krajach. Smartfony, jako poręczne urządzenia mobile, ułatwiają mechanikom dostęp do najbardziej aktualnych informacji bezpośrednio ze stanowiska pracy.
- Świetnie, że nowe technologie mogą usprawnić i udoskonalić naszą pracę - mówi Mattias Roos, mechanik z Volvo Truck Shop w Geteborgu, który testował aplikację.
Volvo Trucks dostrzega liczne korzyści, płynące z zastosowania w nowych obszarach technologii przeznaczonej przede wszystkim na rynek konsumencki.
- Po pierwsze, produkty konsumenckie są produkowane na masową skalę, co oznacza, że są znacznie tańsze od urządzeń typowo przemysłowych, produkowanych na zamówienie. Po drugie, użytkownicy już są obeznani z tą technologią, więc chętniej zaakceptują nowy sposób pracy - mówi Kerstin Hanson, menedżer projektu w Volvo IT.
Wiosną br. przeprowadzono testy pośród mechaników w Chinach i Szwecji. W obydwu przypadkach wyniki były pozytywne. Obecnie Volvo Trucks. i Volvo IT pracują nad rozwojem i dostosowaniem aplikacji do własnych potrzeb.
- Zastosowanie smartfonów w centrach serwisowych jest interesującym rozwiązaniem, które poprawi wydajność, a także jakość naszych usług posprzedażnych. Dlatego mocno wierzymy, że uda nam się je wdrożyć w najbliższej przyszłości - konkluduje Bengt Persson.
Komentarze (0)