Ziehl-Abegg Automotive, niemiecki producent samochodów elektrycznych, prezentuje ZAwheel – wydajny układ napędowy do autobusów miejskich.
ZAwheel to silnik elektryczny montowany w piastach, dzięki czemu wyeliminowano kosztowne przekładnie i silnik wysokoprężny. Oprócz zmniejszenia emisji zaletą jest wysoka sprawność układu (90-procentowy współczynnik efektywności na trasie od akumulatora do koła).
System, z powodzeniem przetestowany przez linie autobusowe w kilku krajach, od 2008 roku stosują również producenci pojazdów. W nowych autobusach elektrycznych jako standard montuje go zarówno polska firma AMZ, jak i VDL Bus & Coach.
- Wydajność dzięki odzyskiwaniu energii jest szczególnie skuteczna w pojazdach takich jak autobusy, które często przyspieszają i hamują – podkreśla Harald Ludescher, sales manager Ziehl-Abegg Automotive. - ZAwheel zapewnia też więcej miejsca wewnątrz pojazdu, ponieważ umożliwia szersze przejście pomiędzy tylnymi nadkolami.
Komentarze (0)