Regeneracja

Regeneracja

ponad rok temu  10.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Regeneracja kompresora klimatyzacji
Strona 2 z 2

6. Niewystarczające smarowanie (za dużo barwnika UV – zmniejszenie lepkości i wydajności smarowania).
7. Blokada oleju – za dużo oleju w układzie:
- strona ssania i tłoczenia czysta, ale mokra od oleju,
- wszystkie cylindry wypełnione olejem.

Powody zerwania sprzęgła kompresora (fot. 1)
1. Wewnętrzne opory obrotu kompresora.
2. Nagła zmiana obrotów silnika.
3. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane.
4. Sprzęgło dwumasowe niesprawne.
5. Niesprawny automatyczny napinacz.


1. Zerwane sprzęgło kompresora.

Wyraźnie oddzielone dwa różne typy olejów – jeden wciąż przeźroczysty, drugi nie (fot. 2)
- Opis problemu – brak zmiany wydajności. Blokada układu lub zatarcie sprężarki.
- Przyczyna awarii – olej PAO podany do obiegu chłodniczego. Nie można mieszać olejów PAO i PAG, ponieważ tworzą substancję parafinopodobną.
- Wynik – zatkanie zaworu regulacyjnego i/lub obiegu chłodniczego.


2. Wyraźnie oddzielone dwa różne typy olejów – jeden wciąż przeźroczysty, drugi nie.

Wyraźnie oddzielone dwa różne typy olejów – w postaci kropel pływa w drugim (fot. 3)
- Opis problemu – nadmierny hałas
    lub/i zatarcie sprężarki.
- Do obiegu chłodniczego dodano olej POE. Olej PAG i POE nie mieszają się ze sobą.
- Wynik – zbyt duża ilość oleju POE zmniejszy wydajność smarowania.


3. Wyraźnie oddzielone dwa różne typy olejów – w postaci kropel pływa w drugim.
 

Port ssawny jest czysty i suchy (fot. 4)
- Opis problemu – zatarcie sprężarki.
- Przyczyna awarii – niewystarczające smarowanie spowodowane przez: a) zatkanie układu; b) brak procedury dotarcia.
- Wynik: a) brak powrotu oleju i smarowania wewnętrznych części sprężarki; b) zbyt wysokie obroty silnika podczas pierwszego uruchomienia sprężarki; za mało czasu na wymieszanie oleju z czynnikiem chłodniczym zasysanym do sprężarki.


4. Czysty i suchy port ssawny.

Stwardniała lub żelopodobna substancja w porcie ssawnym (fot. 5)
- Opis problemu – brak zmiany wydajności, blokada układu lub zatarcie sprężarki.
- Przyczyna awarii – uszczelniacz lub dodatek uszlachetniający dodane do obiegu chłodniczego.
- Wynik – reakcja chemiczna uszczelniacza lub dodatku uszlachetniającego spowodowała zatkanie zaworu regulacyjnego sprężarki i/lub zaworu rozprężnego.


5. Stwardniała lub żelopodobna substancja w porcie ssawnym.

Cząstki kauczuku w portach ssawnym i tłocznym (fot. 6)
- Opis problemu – brak zmiany wydajności lub zatarcie sprężarki.
- Przyczyna awarii – pogorszenie stanu gumowego przewodu elastycznego z powodu starzenia się lub reakcji z dodatkami, preparatami konserwującymi lub czyszczącymi.
- Wynik – cząstki kauczuku znajdują się w obiegu chłodniczym, blokując i powodując awarię sprężarki.


6. Cząstki kauczuku w portach ssawnym i tłocznym.

Uszczelki są napuchnięte i nie pasują do pierwotnej pozycji (fot. 7)
- Opis problemu – brak zmiany wydajności, wycieki czynnika z układu.
- Przyczyna awarii: a) układ napełniony nieodpowiednim czynnikiem chłodniczym; b) dodatki lub nieodpowiednie preparaty czyszczące.
- Wynik – czynnik chłodniczy, olej, dodatek lub preparat czyszczący reagują z uszczelnieniem, powodując jego puchnięcie.


7. Uszczelki są napuchnięte i nie pasują do pierwotnej pozycji.

Port ssawny jest zabrudzony i czarny (fot. 8)
- Opis problemu – brak zmiany wydajności, zatarcie sprężarki.
- Przyczyna awarii – niewystarczające czyszczenie obiegu chłodniczego lub brak wymiany rekomendowanych części.
- Wynik – cząsteczki brudu znajdują się w układzie i wracają do sprężarki, powodując złe smarowanie lub zatkanie zaworu regulacyjnego.


8. Port ssawny jest zabrudzony i czarny.

Port tłoczny jest czarny i ma zmieniony kolor (fot. 9)
- Opis problemu – brak zmiany wydajności, zatarcie sprężarki.
- Przyczyna awarii – zbyt mała ilość czynnika chłodniczego lub częściowo zablokowany obieg chłodniczy.
- Wynik – niewystarczający obieg oleju powodujący złe smarowanie i przegrzanie sprężarki.


9. Port tłoczny jest czarny i ma zmieniony kolor.

Popękane koło pasowe (fot. 10)
- Opis problemu – pas napędowy powoduje hałas lub spadł.
- Przyczyna awarii : a) niewłaściwe usunięcie lub instalacja pasa napędowego; b) uderzenie koła pasowego przed lub po instalacji.
- Wynik – nadmierna siła spowodowała popękanie koła pasowego.


10. Popękane koło pasowe.

GALERIA ZDJĘĆ

Składowanie kompresorów klimatyzacji w magazynie.
Składowanie rdzenia po demontażu.
Logistyka wewnątrzzakładowa.
Montaż kompresorów klimatyzacji odbywa się w specjalnie zaprojektowanym i oddzielnym pomieszczeniu z wentylacją.
Urządzenie testujące Hartrige HA7-AC. Parametry kontroli podczas testu: maksymalne obciążenie (0,3-0,9 MPa, czas 40 sekund), minimalne obciążenie (0,15-0,2 MPa, czas 30 sekund), szczelność podczas testu, szczelność badania azotem, test szczelności zaworu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony