Regeneracja

temat miesiąca

Regeneracja

19 dni temu  04.08.2017, ~ Administrator   

Regeneracja pompowtryskiwaczy [TEMAT MIESIĄCA]
Strona 1 z 2

Układy zasilania silników wysokoprężnych, wykorzystujące pompowtryskiwacze, stosowane były głównie w samochodach osobowych i dostawczych koncernu Volkswagen. Można je spotkać również w silnikach pojazdów ciężarowych, np. Volvo.

Konstrukcja pompowtryskiwacza, który jest połączeniem pompy i wtryskiwacza w jednej obudowie, umożliwia uzyskanie wysokiej wartości ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Dzięki temu silniki wyposażone w taki system zasilania odznaczają się niskim zużyciem paliwa i dobrą dynamiką oraz niską emisją toksycznych składników spalin. Obsługa i naprawa pompowtryskiwaczy w dalszym ciągu przysparza wielu problemów, ponieważ wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy i urządzeń.

Uszkodzenia
Faktem jest, że uszkodzenie pompowtryskiwacza może spowodować:
- zwiększenie zadymienia spalin (czarny dym z rury wydechowej),
- spadek mocy silnika,
- nierówną pracę silnika,
- zwiększoną hałaśliwość silnika,
- w ekstremalnych przypadkach uszkodzenie tłoka lub zaworu,
- problemy z poprawnym działaniem zaworu recyrkulacji spalin i układu zmiennej geometrii w turbosprężarce.

Należy jednak zaznaczyć, że źródłem wymienionych objawów może być również uszkodzenie innych podzespołów silnika. Dlatego też przed wydaniem ostatecznej diagnozy dobrze jest przeprowadzić dokładne oględziny i pomiary sprawności pompowtryskiwaczy. Zarówno test, jak i profesjonalną  regenerację pompowtryskiwaczy oferuje firma Turbo-Tec.

Weryfikacja i test pompowtryskiwaczy przed naprawą
Proces weryfikacji rozpoczyna się od oględzin zewnętrznych. Oprócz oczywistych, dobrze widocznych uszkodzeń mechanicznych, takich jak pęknięta sprężyna powrotna czy uszkodzony tłok, można ujawnić na tym etapie następujące usterki:
- uszkodzone uszczelki zewnętrzne (typu o-ring) oraz wytarcie obudowy wokół miejsc ich osadzenia,
- w znacznym stopniu zanieczyszczona lub uszkodzona końcówka pompowtryskiwacza,
- uszkodzony element mocujący sprężynę powrotną,
- zużyta (wytarta) powierzchnia popychacza.

Większość usterek mechanicznych powodowana jest przez naturalne zużycie elementów związanych z przebiegiem samochodu. Inne przyczyny to najczęściej:
- uszkodzenia końcówek pompowtryskiwaczy występujące na skutek stosowania paliwa nieodpowiedniej jakości, nieprawidłowo zachodzącego procesu spalania w cylindrze, zbyt wysokiej temperatury w cylindrze itp.,
- uszkodzenia zespołu napędowego spowodowane nieprawidłowym montażem i regulacją pompowtryskiwacza.

Kolejnym krokiem są pomiary elektryczne cewki w celu wstępnej oceny jej sprawności. Jeśli po tych czynnościach pompowtryskiwacz zostaje zakwalifikowany do naprawy, rozpoczyna się proces jego oczyszczenia. Po usunięciu luźnych zanieczyszczeń przystępuje się do dokładnego oczyszczenia końcówki wtryskiwacza w myjce ultradźwiękowej.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony