Regeneracja

Wydarzenia

6 godzin temu  16.01.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 5

Renault renew Factory w Polsce
Strona 1 z 2

Renault Polska we współpracy z autoryzowanym partnerem marki − KrubaGroup − otwiera pierwsze renew Factory, zakład dedykowany renowacji samochodów używanych Renault i Dacia oraz innych marek. Program ten będzie kontynuowany, skupiając się na odnawianiu samochodów używanych ze wszystkimi rodzajami napędów – elektrycznym, hybrydowym, benzynowym i wysokoprężnym

Każdy pojazd odnowiony przez renew Factory jest „Refactory certified”, co oznacza, że cały proces odbył się zgodnie ze standardami i wymaganiami określonymi przez Grupę.

Ten innowacyjny projekt jest częścią europejskiej strategii Grupy Renault mającej na celu promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym oraz dostarczanie klientom wysokiej jakości w pełni odnowionych pojazdów.

Pierwszym tego typu projekt w Polsce

Zealizowano przez Grupę Renault we współpracy z autoryzowanym serwisem marki. Centrum zlokalizowane na terenie zakładu partnera, mieszczące się w halach serwisowych o łącznej powierzchni 2200 m² oferuje pełne usługi blacharskie i mechaniczne z wykorzystaniem najnowszych technologii i specjalistycznych narzędzi, umożliwiających renowację zużytych części samochodowych. Na terenie zakładu zlokalizowanego w Sękocinie Nowym znajduje się parking mogący pomieścić 600 pojazdów oczekujących na odnowienie.

Refactory certified to program odnawiania używanych samochodów Renault i Dacia. Auta po procesie renowacji obejmującym na przykład karoserię, mechanikę czy wnętrze trafią do odsprzedaży. Zlecenia są przyjmowane zarówno od firm, jak i klientów indywidualnych. Samochody po odnowieniu są objęte specjalną gwarancją Refactory certified.

Naprawami aut zajmuje się ponad 30 przeszkolonych pracowników, którzy przyczyniają się do przedłużenia żywotności samochodów używanych.

- Uruchomienie renew Factory w Polsce to krok milowy w rozwoju naszej strategii opartej na gospodarce o obiegu zamkniętym. Dzięki współpracy z KrubaGroup możemy oferować naszym klientom samochody najwyższej jakości, odnawiane zgodnie z rygorystycznymi standardami Grupy Renault - mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

W duchu gospodarki o obiegu zamkniętym

Stosowane metody odnawiania samochodów używanych stanowią część strategii gospodarki o obiegu zamkniętym Grupy Renault. Odnawianie pojazdów jest prowadzone zgodnie ze zrównoważoną metodologią, która ogranicza zużycie zasobów oraz ogranicza koszty i generowanie odpadów. Zakład renew Factory jest zobowiązany do stosowania produktów przyjaznych środowisku. Przykładowo: zgodnie ze standardami Grupy Renault wszystkie stosowane farby są na bazie wody. Zoptymalizowano również procesy i urządzenia, a duża część zużywanej energii elektrycznej pochodzi ze źródła odnawialnego − instalacji fotowoltaicznej. Zastosowano sprzęt o niskim zużyciu energii, jak oświetlenie LED, wprowadzono kontrolę temperatury w warsztacie i zoptymalizowano cykl utwardzania farby. Procedury i narzędzia w myjni samochodowej są zaprojektowane tak, aby stosować minimalną ilość wody, a centrum specjalizuje się w inteligentnych naprawach, aby ograniczyć emisję CO₂.

Innowacyjne podejście do odnawiania samochodów używanych

Renew Factory reprezentuje inną filozofię w podejściu do ekspertyzy naprawy pojazdu. Priorytetem jest poszukiwanie oszczędności. Eksperci skupiają się na dokładnej ocenie estetyki i stanu mechanicznego pojazdu, identyfikując i określając wszelkie uszkodzenia.

Ekspertyza auta w renew Factory polega na doborze najbardziej efektywnej technologii naprawy, która pozwala na optymalizację kosztów oraz skrócenie czasu naprawy, przy minimalnej ingerencji w oryginalne elementy nadwozia. Dzięki temu klienci mogą liczyć na kompleksową usługę, która łączy oszczędność z wysoką jakością naprawy. Proces ekspertyzy trwa średnio około 1 godziny w przypadku aut osobowych i około 2 godzin w przypadku aut dostawczych. Po zakończeniu ekspertyzy wszystkie informacje dotyczące stanu pojazdu oraz szczegóły naprawy są wprowadzane do aplikacji, która jest dostępna również dla klienta, zapewniając pełną przejrzystość i kontrolę nad procesem. Proces ekspertyzy zaczyna się od oględzin auta, zaznaczenia uszkodzeń, sprawdzenia wyposażenia, pomiaru grubości lakieru i opon, szczegółowej dokumentacji fotograficznej, a na końcu akceptacji przez klienta opisu i zakresu naprawy.

Obecne moce produkcyjne renew Factory w pierwszej fazie projektu to ok. 300 samochodów miesięcznie/3600 samochodów rocznie, z planowanym wzrostem do 5000 pojazdów w przyszłym roku. W 2024 roku zakład osiągnął poziom 1400 certyfikowanych regeneracji, obejmujących kompleksowe prace nad karoserią, mechaniką i wnętrzem pojazdów. Wszystkie samochody po regeneracji zostaną objęte specjalną gwarancją na 2 lata + 1 rok, do 80 000 km przebiegu.

Proces renowacji

Zakład posiada park specjalistycznych urządzeń i narzędzi, które pozwalają na odnowienie zużytych części lub ich naprawę w ramach Smart Repair (inteligentnych technik naprawczych), a w przypadku, gdy nie jest to możliwe, na wymianę.

W zakres innowacyjnych napraw Smart Repair wchodzi np. usunięcie śladów po gradobiciu z karoserii całego auta przy zastosowaniu innowacyjnej technologii PDR (ang. Paintless Dent Repair), która pozwala usuwać wgniecenia karoserii bez potrzeby ich późniejszego lakierowania, co ma wpływ na niższy koszt naprawy. Jak również m.in.: renowacja tapicerki, naprawa szyb przednich, naprawa uszkodzonych zderzaków i błotników, rekonstrukcje panelowe elementów poszycia nadwozia, regeneracja felg aluminiowych, punktowe lakierowanie SPOT eliminujące konieczność cieniowania sąsiednich elementów i usuwanie rys bez lakierowania.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony