Na najnowszej Liście TOP50 znalazło się aż 3 debiutantów (aż – bo w zeszłym roku zadebiutował ledwie jeden gracz). Każdy z nich pracował na to konsekwentnie przez ostatnie lata, pnąc się w górę zestawienia pretendentów (na poprzedniej Liście wszyscy trzej debiutanci zajęli miejsca między 52. a 65.). Obecnie najwyższą lokatę z tego grona (33. – co oznacza awans względem zeszłego roku o 33 pozycje!) zajęła wspomniana grupa Duda-Cars, na miejscu 39. zameldowała się Grupa Wróbel (również z efektownym wzrostem powyżej 40 proc.; na poprawę wolumenu w bieżącym roku będzie dla niej pracował m.in. świeżo otwarty salon Mazdy w Długołęce), zaś na 47. – firma Jaszpol, jedyny dealer Renault i Dacii na ziemi łódzkiej (+34 proc. r/r). Powrót na Listę po paru latach zanotował z kolei Zimny Auto, dealer marek Skoda i Volkswagen z Łodzi oraz Piotrkowa Trybunalskiego.
Volkswagen vs. Toyota
Przegląd marek reprezentowanych na TOP50 potwierdza obserwacje z poprzednich list. Tradycyjnie dominuje wśród dealerów wielomarkowość (pierwszego dealera z jedną marką w portfolio, związaną z Toyotą Carolinę Car Company, znajdziemy na 23. pozycji). Nie musi to jednak oznaczać wielokoncernowości, wszak dealer nr 1 i nr 3 na polskim rynku (a także 10. na Liście - Carsed) to grupy związane wyłącznie z markami z Grupy Volkswagena. Siłę niemieckiego koncernu pokazuje bardzo dobrze jeszcze inna liczba – aż 17 dealerów z TOP50 posiada w swoim portfolio którąś z czterech głównych marek Volkswagena. Udany rok – również tradycyjnie – zaliczyli „toyotowcy”: jest ich w „pięćdziesiątce” aż 8 (i tylko jedna z tych firm – Grupa Bońkowscy – związana jest dodatkowo z marką z innego koncernu, w tym przypadku z BMW). Jak widać Toyota i Volkswagen ścigają się sprzedażowo nie tylko w skali całego rynku, ale i w TOP50.
-
TOP 50 - dealerzy samochodów w Polsce
typ: pdf, data dodania: 21.03.2018, Rozmiar: 156 kb
Komentarze (0)