ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

Wydarzenia

Prawo

miesiąc temu  16.10.2019, ~ Administrator   

70% kierowców będzie

fot. archiwum

Strona 1 z 2

Dziś z ASO korzysta 10% kierowców. - Wygląda na to, że tylko tylu stać na obsługę w stacjach autoryzowanych. Ale sytuacja ta może się dramatycznie zmienić i już w ciągu kilku najbliższych lat udział ten, przymusowo, z powodu możliwej monopolizacji rynku może wzrosnąć nawet do 70%. Inteligentne pojazdy i „gadające” części mogą nie chcieć „gadać” z Aftermarketem lub po prostu nie będą mogły - pisze SDCM.

Zapraszamy do lektury stanowiska Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Tempo rozwoju technologicznego i cyfryzacji sektora motoryzacyjnego gwałtownie rośnie. Do 2025 r. już 70% pojazdów będzie „połączonych”, czyli będzie posiadać dostęp do Internetu i będzie zdolnych do wymiany danych pomiędzy pojazdem a innym urządzeniem, infrastrukturą, czy aplikacją. Nic dziwnego, motoryzacja jest jedną z najbardziej innowacyjnych branż na świecie. W Europie to właśnie sektor automotive inwestuje najwięcej w badania i rozwój, co pokazują dane Komisji Europejskiej.

Zdalna diagnostyka, alerty powiadamiające o możliwej awarii, „gadające części” tzn. komunikujące się wzajemnie lub informujące o ich stanie w celu zoptymalizowania łańcucha produkcji i dystrybucji - to tylko kilka przykładów innowacyjnych pomysłów, które już w zasadzie są rzeczywistością.

Jaki jest warunek ich realizacji? Aby móc spełniać zmieniające się potrzeby klientów i maksymalizować płynące z tego korzyści potrzeba dostępu do danych pojazdu. W miarę digitalizacji motoryzacji, wszyscy uczestnicy rynku muszą być w stanie rozwijać swoje modele biznesowe, aby dalej oferować konkurencyjne usługi. Konieczne jest więc zapewnienie niezakłóconej konkurencji na rynku motoryzacyjnym. Problem w tym, że obecnie takiej gwarancji nie ma.

Parlament Europejski już dwukrotnie w ostatnim czasie wezwał do konkretnego rozwiązania tej kwestii, prosząc Komisję Europejską o zbadanie i przedstawienie działań legislacyjnych w celu zapewnienia „sprawiedliwego, bezpiecznego i neutralnego technologicznie dostępu do danych w pojeździe w czasie rzeczywistym dla podmiotów zewnętrznych”. Na razie Komisja Europejska jest niestety „głucha” na wezwania Parlamentu.

W erze cyfrowej, w której żyjemy, dane stały się surowcem, który stanowi podstawę do kreowania nowych modeli biznesowych zaspakajających coraz to nowe potrzeby konsumentów. Dane generowane przez samochody poprzez rejestrację informacji pochodzących z czujników czy sensorów można postrzegać jako niezbędną infrastrukturę do działania dla podmiotów oferujących produkty czy usługi na rynku motoryzacyjnym. Niestety, w obecnej chwili znaczna część tego rynku czyli Aftermarket nie ma swobodnego i znormalizowanego dostępu do nich. Ministerstwo Cyfryzacji wskazało kiedyś, że nieprzetworzone dane są jak powietrze i powinny być wolne. Całkowicie się z tym zgadzam. Dane są niezbędne dla rozwoju innowacji, a w motoryzacji dostęp do nich dla wszystkich firm działających na rynku zapewni utrzymanie zdrowej konkurencji i niższych kosztów dla konsumentów - mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Tagi: ASO, SDCM,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 3
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony