Warto wiedzieć

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  07.02.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 5

8 na 10 millenialsów oczekuje większej transparentności od producentów aut
Strona 1 z 2

Jak pokazało badanie, istnieje wysoki popyt na wiedzę o pochodzeniu i przede wszystkim stopniu ekologiczności części samochodowych, a także na otrzymywanie całościowego obrazu procesu produkcyjnego.

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA) innowator w dziedzinie konkurencyjnych rozwiązań biznesowych, opublikował dziś wyniki badania Automotive Ecosystem Vision Study. Badanie pokazało, że producenci samochodów są pod presją oczekiwań konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju i transparentności w całym procesie produkcyjnym oraz potrzebom menedżerów floty w zakresie cyfryzacji operacji i łańcucha dostaw. Pomimo niestabilnej gospodarki, producenci z branży są gotowi inwestować w innowacje technologiczne. Pokazały to jasno wyniki badania - siedmiu na dziesięciu przedsiębiorców spodziewa się u siebie zwiększenia wydatków na technologię, a sześciu na dziesięciu planuje zwiększyć wydatki na infrastrukturę produkcyjną w 2023 roku.

Badanie Automotive Ecosystem Vision Study zrealizowano wśród globalnej grupy 1 336 respondentów, w tym decydentów z branży motoryzacyjnej - w tym producentów OEM i dostawców - menedżerów flot i konsumentów. Badanie miało na celu zbadanie poglądów, priorytetów i oczekiwań branży oraz wyzwań i możliwości wynikających z szybkiej transformacji cyfrowej. Wszystkie dane zostały zebrane i opracowane przez niezależną firmę badawczą Azure Knowledge Corporation.

Młode pokolenie

Konsumenci z obecnego, ale i przeszłych pokoleń są siłą napędową innowacji technologicznych wprowadzanych przez producentów samochodów. Jak zbadano, osiem na dziesięć osób twierdzi, że zrównoważony rozwój i przyjazność dla środowiska są kluczowymi priorytetami przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub leasingu pojazdu. Prawie 90% millennialsów traktuje zrównoważony rozwój w swoich pojazdach jako priorytet, na drugim miejscu plasują się reprezentanci Generacji X (78%) i tzw. Baby Boomers (76%).

Konsumenci kładą również coraz większy nacisk na personalizację - możliwość dostosowania pojazdu do swoich upodobań. Prawie czterech na pięciu ankietowanych twierdzi, że takie opcje mają wpływ na ich decyzję o zakupie pojazdu, a ośmiu na dziesięciu menedżerów floty podziela te same wymagania. Podczas gdy prawie 80% decydentów z branży motoryzacyjnej zdaje sobie sprawę, że konsumenci oczekują dziś bardziej zrównoważonych i spersonalizowanych opcji pojazdów, siedmiu na dziesięciu przyznaje, że trudno jest nadążyć za rosnącymi wymaganiami w zakresie personalizacji. W związku z tym, trzy czwarte producentów samochodów twierdzi, że najważniejszym priorytetem jest nawiązanie strategicznego partnerstwa z firmami technologicznymi przy produkcji następnej generacji.

- Nie ma wątpliwości, że ekosystem produkcji motoryzacyjnej przechodzi totalną zmianę z ogromnymi przeszkodami do pokonania. Obejmuje to zasadniczo prowadzenie dwóch odrębnych procesów produkcyjnych - jednego dla tradycyjnych pojazdów benzynowych/diesla, a drugiego dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i autonomicznych pojazdów nowej generacji - mówi Stephan Pottel, Automotive Industry Lead, Zebra Technologies.

- Presja, by sprostać przepisom, wymaganiom zrównoważonego rozwoju, a także robić więcej, szybciej i zapewnić widoczność w czasie rzeczywistym w całym łańcuchu dostaw jest zniechęcająca. Dzięki odpowiednim strategicznym inwestycjom w technologię, przemysł motoryzacyjny może spełnić, a nawet przewyższyć te oczekiwania i lepiej służyć swoim klientom.

Wyniki badania ujawniają również silniejsze preferencje dotyczące zakupu pojazdów elektrycznych (EV) w przyszłości, przy czym ponad połowa konsumentów wskazała, że ich przyszłe oczekiwania dotyczą pojazdów hybrydowo-elektrycznych (HEV). Jednak nawigowanie po rosnącym popycie na pojazdy elektryczne wiąże się z wyzwaniami. 68% decydentów z branży motoryzacyjnej twierdzi, że znajduje się pod dużą presją, aby produkować pojazdy nowej generacji (tj. elektryczne), a 75% z nich czuje nacisk, aby dostarczać produkty, które są bardziej ekologiczne, zrównoważone i bezpieczniejsze dla środowiska.

Zaufanie i Transparentność w Branży

Przejrzystość danych i informacji jest bardzo ważna zarówno dla konsumentów, jak i menedżerów flot, którzy mają obecnie nowe wymagania w ekosystemie motoryzacyjnym. Rozważając zakup lub leasing pojazdu, 81% konsumentów i 86% menedżerów floty wskazuje, że chce znać pochodzenie i źródło materiałów oraz części w swoim pojeździe. Osiem osób na dziesięć twierdzi, że ważny jest dla nich dostęp do informacji o pochodzeniu materiałów i części, wiedza o tym, czy materiały i części pochodzą ze źródeł odnawialnych oraz zrozumienie, w jaki sposób pojazd jest produkowany od początku do końca.

Poza uzyskaniem lepszego wglądu w proces produkcji samochodów, po otrzymaniu pojazdu 88% konsumentów i 86% menedżerów floty chce zrozumieć, w jaki sposób dane z ich pojazdów będą wykorzystywane przez przemysł motoryzacyjny. Po zakupie pojazdu 83% konsumentów i 84% menedżerów flot oczekuje, że będą mieli prawo własności i kontrolę nad danymi generowanymi przez ich pojazd.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony