Toyota Environmental Challenge 2050
W październiku 2015 roku japoński koncern ogłosił składający się z 6 głównych celów globalny plan Toyota Environmental Challenge 2050, którego zadaniem jest całkowite wyeliminowanie negatywnego wpływu na środowisko zarówno samochodów, jak i całej działalności firmy. Jednym z założeń jest aż 90-procentowa redukcja średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody Toyoty w porównaniu z 2010 rokiem. Kolejny cel – sprzedaż ponad 1,5 mln zelektryfikowanych, hybrydowych samochodów rocznie – został osiągnięty już w 2017 roku, na 3 lata przed terminem zakładanym na 2020 rok. W 2017 roku ruszyła też sprzedaż miejskich autobusów na ogniwa paliwowe. Ponad 100 takich pojazdów będzie jeździć w tokijskiej komunikacji miejskiej przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi w 2020 roku. Do tego czasu – zgodnie z założeniami Environmental Challenge 2050 – roczna sprzedaż napędzanych wodorem samochodów Toyoty osiągnie poziom 30 000 egzemplarzy.
Komentarze (0)