Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Agregaty prądotwórcze Honda
Oferta agregatów prądotwórczych Hondy rozrosła się o dwie nowości: EM4500CXS i EM5500CXS, które zastępują modele o tych samych nazwach.

- Uwagę zwraca całkowicie nowy design – mówi Marcin Wodzyński, menedżer projektu, Aries Power Equipment Sp. z o.o. - Japońscy projektanci gruntownie zmodyfikowali wygląd agregatów EM4500CXS i EM5500CXS. Baczną uwagę zwrócili na zwiększenie bezpieczeństwa pracy – zarówno użytkownika, jak i samego urządzenia. W swoich najnowszych agregatach Honda zastosowała nowoczesne silniki serii iGX, które posiadają zintegrowany elektroniczny system sterowania i komunikacji z urządzeniem. Oba modele mogą pracować w trybie ekonomicznym, znacznie zmniejszając przy tym zużycie paliwa. Możliwe jest także zastosowanie zdalnego sterowania (umożliwiające uruchamianie agregatu na odległość), a nawet pełne zautomatyzowanie agregatu.

W urządzeniach zastosowano inteligentny, automatyczny stabilizator napięcia, w skrócie: i-AVR. Kontroluje on w sposób ciągły prędkość obrotową silnika iGX390 oraz parametry wyjściowe napięcia i częstotliwości.

 - Zastosowanie i-AVR oraz silnika nowej generacji pozwoliło na wydłużenie czasu pracy agregatu, zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukcję emisji CO2 – wyjaśnia Marcin Wodzyński, odpowiedzialny za sprzedaż agregatów prądotwórczych Honda na polskim rynku. Zastosowanie m.in. nowoczesnej, odpowiednio przewymiarowanej prądnicy umożliwiło uzyskanie dodatkowej, krótkotrwałej mocy powyżej mocy maksymalnej agregatu – w ten sposób możliwe jest uzyskanie aż 7000 W mocy w czasie do 10 sekund. Oba agregaty wyposażono w rozrusznik elektryczny, tryb pracy ekonomicznej ECO i powiększone zbiorniki paliwa (23,5 litra). Udało się również zmniejszyć masę agregatów: model EM4500CXS waży 93,7 kg, a mocniejszy o 1 kW model EM5500CXS – 96 kg. Oba modele mają teraz bardziej zwartą, kompaktową obudowę. Mniejsze wymiary zewnętrzne ułatwiają przewóz sprzętu, a solidne kółka transportowe i poręczne uchwyty – manewrowanie w ciężkim terenie. Za trwałość i stabilność pracy agregatów odpowiada system V-amortyzatorów, który chroni układ silnika i prądnicy przed zerwaniem.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony