Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Akcja na listopad. Bezpieczeństwo na zimę.

Kontynuujemy publikację artykułów z książki “Akcje promocyjne w warsztacie samochodowym na każdą okazję” Macieja Matczaka i Macieja Brzezińskiego.

Zaplanowaliśmy jedną akcję na każdy miesiąc. Zwykle ma ona związek z porą roku, aczkolwiek nie oznacza to, że pewnych akcji nie można organizować w innych okresach. Na pewno warto zapoznać się z nimi wszystkimi, niezależnie od pory roku, a to, co napisaliśmy, powinno służyć również do inspiracji, nie tylko do bez­pośredniego wykorzystania.

Najważniejsze jest to, aby tę publikację traktować jako pomoc, a nie wyrocznię. Każdy bowiem warsztat jest inną firmą, często zarządzaną przez jedną osobę, która ma swoje przekonania co do prowadzenia biznesu i, o ile nie przeczą one podstawo­wym prawom logiki, uczciwości i profesjonalizmu w sprawach technicznych i związanych z obsługą klienta, należy je uszanować. Każda firma działa także na in­nym lokalnym rynku, o innym potencjale i poziomie edukacji klientów. Opisane akcje nie są więc “nieruchome”, zachęcamy do przekładania je na rzeczywistość własnych firm.


Maciej Matczak
Maciej Brzeziński

Grupa docelowa

Akcja serwisowa kierowana jest głównie do stałych klientów.

Treść akcji
Okres zimowy wiąże się często z dużo trudniejszymi warunkami w eksploatacji samochodu. Często też dochodzi do szybszego i nierzadko nadmiernego zużycia części eksploatacyjnych. Akcja ta ma uświadomić klientom, że zmiana warunków pogodowych wiąże się również z koniecznością wykonania na przykład przeglądu stanu zawieszenia i układu hamulcowego. Komunikując akcję, należy wybrać taki jej zakres, który kojarzył się będzie bezpośrednio z hamowaniem bądź bezpieczeństwem związanym ze sprawnością układu hamulcowego. Minimalny zakres czynności do wykonania w czasie akcji to przegląd stanu klocków i tarcz hamulcowych z przodu i tyłu pojazdu (ewentualnie stanu bębnów i okładzin szczęk hamulcowych) oraz bezwzględnie amortyzatorów. Akcja może być kontynuacją bądź rozszerzeniem akcji październikowej związanej z wymianą opon. Do udziału zapraszani są klienci, którzy wówczas nie zdecydowali się na wykonanie naprawy stwierdzonych usterek. Jeżeli jest to kontynuacja poprzedniej akcji, ogranicza się ją tylko do sprawdzenia układu hamulcowego i oświetlenia samochodu. Jeżeli akcja jest zaś jej rozszerzeniem, to oprócz wyżej wymienionych czynności, sprawdzeniem i naprawą objąć należy układ kierowniczy i zawieszenie pojazdu, w tym koniecznie amortyzatory. Określenie zakresu przeglądu musi być dokładne i zakomunikowane klientowi przed przyjęciem samochodu do serwisu. Należy przygotować druk z wyszczególnieniem zakresu przeglądu i miejscem na wpisanie stwierdzonych usterek. Wypełnienie druku przez mechanika wykonującego przegląd będzie podstawą do zaproponowania zakresu naprawy. Warunkiem sprawnego przeprowadzenia akcji jest właściwa organizacja pracy pozwalająca na elastyczne planowanie obciążenia serwisu. Jeżeli przyjmiemy założenie, że stwierdzone usterki usuwa się podczas tej jednej wizyty, może zaistnieć konieczność wydłużenia pobytu pojazdu w warsztacie ponad czas pierwotnie zaplanowany. Pamiętać przy tym należy o dwóch podstawowych sprawach:
- uzgodnieniu z klientem ostatecznego zakresu naprawy i jego kosztu,
- podaniu klientowi godziny odbioru pojazdu po wykonaniu zleconych napraw.

Cel akcji
- Pogłębienie lojalności stałych klientów.
- Ewentualne odzyskanie utraconych klientów.
- Dokonanie (sprzedanie) napraw stwierdzonych podczas przeglądu.

Jakie warsztaty mogą stosować tę akcję?
Akcja ta przeznaczona jest dla wszystkich warsztatów mechanicznych, które są w stanie przeprowadzić sprawdzenie stanu technicznego pojazdu oraz dokonać naprawy wykrytych usterek i niesprawności.

Korzyści do zastosowania w komunikacji
- Akceptowalne koszty wykonania przeglądu oraz wykrytych usterek.
- Zyskanie pewności co do stanu technicznego pojazdu.
- Bezpieczeństwo najbliższych w trudnych warunkach drogowych.

Komunikacja z klientem, baza danych
Ta akcja serwisowa wymaga skorzystania z bazy danych w celu wyprzedzenia oczekiwań klientów oraz przypomnienia o konieczności usunięcia usterek stwierdzonych podczas ostatniej wizyty. Dużą rolę odgrywa właściwe wykorzystanie informacji na temat stanu technicznego pojazdu podczas poprzedniej (poprzednich) wizyt klienta. Wprowadzanie takich informacji do bazy będzie tu bardzo pomocne. Jeżeli warsztat nie dysponuje systemem informatycznym o takiej funkcjonalności, to źródłem informacji powinny być zachowane w segregatorach wyniki stanu technicznego pojazdu pozostałe po poprzednich wizytach w serwisie.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony