Warto wiedzieć

Regeneracja

ponad rok temu  24.08.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 6 minut

Antykorozyjne rozwiązania Budweg
Strona 2 z 2

W przypadku większości testów solankowych przeprowadzonych na stalowych tłoczkach pokrytych chrome produkty Budweg nie wykazują w ciągu 24 godzin podstawowej korozji metalu (czerwona korozja), podczas gdy w tym samym czasie produkty konkurencyjne noszą oznaki wyraźnej korozji oraz ubytków materiału.

Podobnie jak tłoczki hamulcowe, również stosowane w zaciskach hamulcowych tulejki i kołki prowadzące poddawane są 24-godzinnemu badaniu w komorze solankowej. Chociaż bardzo łatwo zapomnieć o tych małych elementach, nie zmienia to faktu, że również one narażone są na wysokie ryzyko korozji, która łatwo może rozprzestrzenić się na inne mechaniczne elementy zacisku hamulcowego. W celu uniknięcia tego problemu firm Budweg stosuje w przypadku tulejek zabezpieczenie antykorozyjne chemicznym niklem, który zapewnia szczelną i trwałą powierzchnię. Skuteczność tego zabezpieczenia potwierdza 24-godzinny test w komorze solankowej. Elementy stosowane przez firmę Budweg nie wykazują śladów korozji (czerwona rdza). Jednocześnie produkty konkurencji są znacznie bardziej dotknięte korozją, ponieważ najczęściej zabezpieczane są cynkiem bez pasywacji powierzchni (podobnie jak chrom). Zabezpieczenie takie nie zapewnia tak samo trwałej powierzchni jak rozwiązanie stosowane w produktach Budweg.

Smar silikonowy i środki smarne utrzymują z dala korozję

Właściwe zabezpieczenie powierzchni znacząco ogranicza rozwój korozji. Firma Budweg poszła jeszcze dalej w kierunku minimalizacji ryzyka korozji pojawiającej się wraz z upływem czasu. Było to możliwe dzięki optymalizacji prostej, ale jednocześnie kluczowej operacji mającej ogromny wpływ na ochronę zacisku hamulcowego przed korozją. Chodzi tu o właściwe nakładanie odpowiednio dobranego smaru silikonowego oraz środków smarnych.

- Przed sześcioma laty na wszystkich kluczowych elementach (tłoczkach hamulcowych, kołkach prowadzących, tulejkach oraz ruchomych powierzchniach hamulców postojowych) zaczęliśmy stosować smar silikonowy, który bardzo dobrze wpływa na ograniczenie korozji naszych produktów, a tym samym zmniejsza liczbę reklamacji związanych z korozją - stwierdza Bertel Ravn, Dyrektor techniczny firmy Budweg.

Przyszłość powłok antykorozyjnych

Budweg stosuje do zabezpieczania powierzchni zacisków hamulcowych standardową dla tej branży, nakładaną na galwanizację cynkiem, pasywację w oparciu o chrom. Natomiast ostatnio producenci na pierwszy montaż opracowali i wdrożyli nowe sposoby zabezpieczania powierzchni, jeszcze lepiej ograniczające negatywny rozwój i wpływ korozji.

- Obecnie producenci na pierwszy montaż coraz częściej stosują powłokę niklowo-cynkową, która trzykrotnie zwiększa trwałość zabezpieczenia powierzchni. Firma Budweg posiada doskonałe rozeznanie stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym najnowszych rozwiązań w zakresie zabezpieczania powierzchni. Wymieniamy informacje w zakresie nowych sposobów obróbki powierzchni, dzięki czemu w przyszłości będziemy w stanie zaoferować podobne produkty - dodaje Bertel Ravn.

Firma Budweg jest gotowa przystosować i wprowadzić każdą nową technologię lub proces, które pozwolą w przyszłości zwiększyć trwałość jej produktów, utrzymać jakość oferowanych części aftermarketowych na poziomie OE oraz zapewnić klientom pięć lat bezproblemowej codziennej eksploatacji (oraz 5 lat gwarancji). Nie bez znaczenia jest również dla firmy świadomość, iż kierowcy oraz ich rodziny mogą bezpiecznie podróżować samochodami wyposażonymi w zaciski hamulcowe Budweg.

Fot. Budweg

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony