Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  25.03.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Apel ws. funkcjonowania warsztatów

- Branża motoryzacyjna zapewnia szybką dostawę części i naprawy samochodów niezbędnych dla ochrony i jak najlepszego funkcjonowania całego społeczeństwa. Zatem jest to sektor, który powinien działać - mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Stowarzyszenie zwróciło się z apelem do rządzących zwracając uwagę na konieczność zapewnienia napraw pojazdów, jak czytamy w komunikacie - "w trosce o bezpieczeństwo społeczeństwa, a tym samym należyte funkcjonowanie pojazdów wykorzystywanych przez lekarzy i służby ratunkowe (np. karetki), zaopatrzenia medycznego w tym aptek, jak również pojazdów policji, straży pożarnej i wszelkich służb zaangażowanych w zwalczanie wirusa, oraz zaopatrzenia sklepów między innymi w żywność". SDCM zwraca uwagą, że w warsztatach mniejsza liczba klientów oznacza ograniczony kontakt z osobami trzecimi. 

Stowarzyszenie apeluje, aby dalsze decyzje podejmowane były ze świadomością potrzeby zagwarantowania stałych dostaw części samochodowych oraz usług naprawczych, dla wyżej wspomnianych pojazdów.

Równie ważna jest kwestia utrzymania przepływu towarów. Właściwie zaopatrzone magazyny dystrybutorów umożliwią zaspokojenie popytu na części motoryzacyjne ze strony warsztatów motoryzacyjnych, które ich potrzebują w celu zachowania ciągłości świadczonych przez siebie usług napraw i serwisowania pojazdów. Odprawy powinny być usprawnione, tak by jak najbardziej zminimalizować przestoje na granicach.

Od redakcji:

Apel dotyczy prawnych możliwości funkcjonowania warsztatów. SDCM słusznie zwraca uwagę, że to ważny dla bezpieczeństwa kraju sektor. Na szczęście w tym temacie nic nie zmieniają wchodzące w życie dzisiaj przepisy. Warsztaty mogą funkcjonować. Dostawy części mogą być realizowane. Tym, co najbardziej martwi właścicieli serwisów, jest jednak brak klientów.

- Kary za bezpodstawne wychodzenie z domu sprawią, że w naszych warsztatach będzie pusto - skarżą się nasi Czytelnicy na forach.
- Jeśli klient może wyjść z domu tylko do pracy i po jedzenie to ostatnia rzeczą jaką zrobi to umówi się na wymianę wahaczy albo naprawę systemu airbag - pisze pan Andrzej.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony