Warto wiedzieć

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  15.03.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Auta używane kupujemy w wyszukiwarkach internetowych

Prawie 100 proc. konsumentów zamierzających kupić auto używane zaczyna poszukiwania od Internetu – wynika z najnowszych danych AAA AUTO, której stronę z ofertami samochodów używanych odwiedziło w lutym 2023 roku prawie 40 proc. internautów więcej niż w tym samym okresie 2022 roku.

Unia Europejska jest trzecim co do wielkości rynkiem e-commerce na świecie, z łączną sprzedażą detaliczną online na poziomie 498 mld USD rocznie, według szacunków firmy badawczej Webretailer. Natomiast wartość polskiego rynku e-commerce wynosi około 100 mld zł, a zakupy w sieci robi niespełna 80 proc. internautów. Swój udział w tym rynku ma także branża motoryzacyjna. Według badania firmy doradczej McKinsey ponad 80 proc. klientów nowych samochodów i prawie 100 proc klientów samochodów używanych poszukiwania zaczyna w internecie. Potwierdzają to dane AAA AUTO, której stronę z ofertami samochodów używanych odwiedziło w lutym 2023 roku prawie 40 proc. internautów więcej niż w tym samym okresie 2022 roku.

Zachowania konsumentów motoryzacyjnych szybko się zmieniają. W dzisiejszych czasach coraz więcej nabywców samochodów woli najpierw dokładnie przestudiować i porównać oferty samochodów online, a dopiero potem odwiedzić dealera. W przypadku aut używanych, niemal wszyscy potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania w internecie. W związku z tym dealerzy często mają tylko jedną szansę na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi konsumentów, zachęcając ich do odwiedzenia salonu.

- Rynek samochodów używanych staje się coraz bardziej zorganizowany, ponieważ sprzedawcy wykorzystują nowoczesną technologię, aby uatrakcyjnić swoją ofertę. Zwłaszcza zaawansowani technologicznie klienci w wieku 25-40 lat wymagają takich funkcji, jak kompleksowa transakcja, dostawa pod drzwi, rekomendacje na podstawie stylu jazdy i stylu życia klienta czy cyfrowe jazdy próbne. Odniesienie sukcesu na tym rynku wymaga od dealera budowania doskonałych rozwiązań dla kilentów na wszystkich etapach, w tym wyszukiwania i znajdowania odpowiedniej oferty, sprawdzania samochodu, jazd próbnych, wymiany starego samochodu, negocjacji ceny, płatności i ostatecznej dostawy samochodu. Dealerzy, którzy chcą wzbudzić zaufanie i odnieść sukces handlowy tworzą model hybrydowy, obejmujący udogodnienia online, ale także ich oferta dostępna jest w rzeczywistości - powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Z danych AAA AUTO wynika, że jej platformę internetową, na której znajduje się około 12 tys. ofert sprawdzonych aut używanych, odwiedziło w lutym 2023 roku niemal 1.6 mln klientów. Oznacza to wzrost o prawie 40 proc. wobec tego samego okresu 2022 roku. Najwięcej osób szukało samochodów z silnikami diesla i benzynowymi, ale za to największy wzrost zainteresowania zaobserwowano w przypadku aut hybrydowych – aż 35 proc.

Fot. AAA AUTO

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony