Opisana tu sytuacja dotyczy Hondy Civic z silnikiem 1.4i 16V V-TEC (rok produkcji od 2008). W tym pojeździe zainstalowany jest przełącznik odcięcia dopływu paliwa, który uruchamia się w przypadku nagłej zmiany położenia pojazdu i silnych wibracji. Może on zostać uruchomiony także podczas holowania.
Przełącznik odcięcia dopływu paliwa, nazwany również przełącznikiem bezwładnościowym i zderzeniowym, aktywuje się na przykład w razie wypadku i zapewnia wyłączenie silnika. Przełącznik odłącza zasilanie przekaźnika pompy paliwa, a tym samym zamyka dopływ paliwa do silnika.
Co ciekawe, w tym modelu nie ma monitorowania przez nadrzędny sterownik. Zadziałanie przełącznika nie jest rejestrowane ani dokumentowane w pamięci błędów. Zainstalowany jest on w obszarze lewego słupka A za osłoną w desce rozdzielczej. Przełącznik potwierdza zresetowanie słyszalnym kliknięciem.
źródło: Hella Techworld
Informacje i porady praktyczne zostały przygotowane przez firmę HELLA w celu zapewnienia profesjonalnego wsparcia dla warsztatów samochodowych. Informacje udostępnione na tej stronie internetowej powinny być wykorzystywane tylko przez odpowiednio wykwalifikowany personel.
Komentarze (0)