![Badania techniczne pojazdów - wyliczenia w praktyce. Czy to się opłaca?](https://warsztat.pl/img/artykuly/78636_niewaloryzowane-ceny-badania-technicznego-_1.jpg?dta=1734476400)
Przepisy Unii Europejskiej nie wymagają przeprowadzania badań technicznych ciągników. Również w większości państw członkowskich nie podlegają one okresowym badaniom technicznym. W Polsce właściciel jest zobligowany do zrobienia przeglądu co 2 lata – badanie obejmuje zarówno ciągnik, jak i przyczepę
Konieczności natychmiastowej waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów do poziomu odpowiadającego rzeczywistym kosztom ich wykonywania dowodzi zjawisko spadku siły nabywczej pieniądza. Skutki inflacji obserwujemy stale od ponad dwóch dekad. W ostatnich latach wciąż przybiera ona na sile. Kampania bezpiecznyprzeglad.pl to kolejna inicjatywa, która ma nagłośnić nierozwiązany problem
Polacy zarabiają obecnie dwa razy więcej niż w 2004 r. Od 2004 r. przeciętne wynagrodzenie wzrosło w Polsce ponad trzykrotnie, a regulowana ustawą stawka minimalna ponad pięciokrotnie. Polacy coraz więcej wydają na utrzymanie samochodów, a stawka za przegląd w SKP pozostaje ta sama!
Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)