Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  24.03.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

BMW się zmienia - przyszłość tej marki należy do elektryka

Marka BMW to od lat synonim wyjątkowości, jakości, klasy premium. Serwisowanie samochodów bawarskiego producenta przez warsztaty będzie w najbliższych latach coraz bardziej ukierunkowane na wyspecjalizowaną elektronikę i elektrykę - to efekt zmian, jakie BMW wprowadza zarówno w swojej ofercie jak i podejściu do motoryzacji. 

Nie jest to rewolucja, a raczej ewolucja - samochody BMW, nowe i o niewielkiej historii z założenia są wyznacznikami motoryzacyjnych trendów w zakresie elektryki i elektroniki. Pewne jest jedno: ukierunkowane na tę przestrzeń będą jeszcze bardziej. Niemiecki koncern przedstawiając priorytety rozwojowe motoryzacyjnego symboli Bawarii nie ma wątpliwości - właśnie na tej płaszczyźnie toczyć będzie się teraz konkurencja producentów samochodów. A to oznacza spore zmiany m.in. w branży serwisowej - dla autoryzowanych stacji czy też warsztatów wyspecjalizowanych w naprawie BMW. 

Samochody BMW - nowe logo, nowe wizje

Zmiany w polityce BMW to nie tylko słowa czy zapowiedzi. Symbolizuje je zmiana logo - dotychczasowe, wręcz kultowe, zostało wymienione na zdecydowanie uproszczone i bardziej kojarzące się z rzeczywistością cyfrową. Zmiana - pierwsza od ponad dwóch dekad - świadczy o swoistym nowym otwarciu BMW na rynek konsumencki. Dotychczasowe logo - wcześniej zmieniane m.in. w latach 30. - obowiązywało od 1997 r. Nowe samochody BMW będą sygnowane logotypem z efektem 3D oraz o nieco innej kolorystyce - błękit zastąpił dotychczasowy ciemny granat. W efekcie, analizując proponowane przez dealerów nowe samochody BMW, Łódź czy Warszawa - miasta o szczególnym zainteresowaniu niemiecką marką - mogą być zaskoczone: czasy starego logo mijają bezpowrotnie. O ile w przeszłości nowe samochody BMW miały być szybkie, bezpieczne i wyjątkowe, obecnie do tych cech dopisać można jeszcze jedną - maksymalnie cyfrowe. Przełoży się to na każdy aspekt pojazdów: od systemów zabezpieczających przez reakcję na ewentualną kolizję po perfekcyjne wsparcie w zakresie parkowania. 

BMW żegna spalinowe układy napędowe

Zmiany w koncepcji BMW widać w przedstawianych planach bawarskiej marki na przyszłość. Wprowadzane na rynek motoryzacyjny modele w zdecydowanej większości będą modelami opartymi na elektryce i hybrydzie. Dotychczasowe rozwiązania doskonale znane przez europejskie stacje obsługi i warsztaty odchodzą do lamusa; BMW zapowiedziało bowiem znaczące ograniczenia produkcji pojazdów w tym zakresie. 

Bawarczycy chcą w ten sposób nawiązać do powszechnego trendu redukcji emisji spalin. Nowe samochody BMW mają być elektryczne - one, w założeniach zarządu tworzyć będą ok. ⅔ wprowadzanej oferty. W efekcie modele spalinowe - nawet po zmianach technologicznych - będą stanowiły zdecydowaną mniejszość. 

Wyraźnie więc widać, że nowe samochody BMW  i wprost od dealerów - znacząco różnić będą się od dotychczasowych modeli, w przypadku których na każdym poziomie zaawansowanie technologiczne było ukierunkowane nieco inaczej. 

Co ważne, koncern zapowiada, że autoryzowane salony sprzedaży - co w Polsce potwierdza np. Łódź, Poznań czy Warszawa, gdzie nowe samochody BMW cieszą się szczególną popularnością - będą w stanie realizować szybciej zamówienia na pojazdy elektrycznie, a nie spalinowe. Potwierdzają to przedstawiane przez Bawarczyków plany zatrudnienia. To powinien być również wyznacznik dla warsztatów czy serwisów obsługi - niemiecki koncern poszukuje głównie specjalistów z zakresu IT, cyfryzacji usług, e-mobilności czy ogólnego oprogramowania wdrażanego do samochodów. W ten sposób, w najbliższej perspektywie można spodziewać się całkowitej zmiany postrzegania usług warsztatowych - zarówno w zakresie diagnostyki jak i samych napraw. 

Plany BMW na elektroniczną przyszłość

Jakie nowe samochody BMW obejmie motoryzacyjny wiatr zmian? Już wprowadzany na rynek w 2020 r. w pełni elektryczny BMW iX3 będzie przykładem elektrycznych koncepcji inżynierów z Bawarii. Rok później dołączą do niego BMW i4 oraz BMW iNext. A dodatkowo Niemcy zakładają zmiany również w zakresie samochodów, które już są dobrze znane na rynku - wszystko po to, by podkreślać maksymalne ograniczenie spalin i zgodność z dominującymi eko trendami w segmencie motoryzacji premium. 

Jednak zmiany nie dotyczą tylko parametrów jezdnych, bo nowe samochody BMW stają się również bardziej zaawansowane na poziomie użyteczności. Widać to po X5 i systemie Live Cockpit, który jeszcze bardziej imponuje potężnym panelem informacyjnym, multimedialnością oraz głębokim zaangażowaniem aplikacji webowych. Realia head-up display - jeszcze niedawno rozwiązanie eksperymentalne - dziś staje się naturalnym środowiskiem. Patrząc więc na nowe samochody BMW trudno nie odnieść wrażenia, że z perspektywy warsztatu serwisowanie pojazdów już z nowej oferty będzie wejściem w nową rzeczywistość. Standardowe narzędzia ustąpią definitywnie pełnej diagnostyce komputerowej, a serwisowanie opierać będzie się na procesorach, IT i oprogramowaniu - nowoczesne modele BMW od dealerów jeszcze bardziej przypominać będą potężne jeżdżące komputery pokładowe naszpikowane elektroniką. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony