Fot. Bosch
Czujniki ultradźwiękowe: Czujniki ultradźwiękowe są w zautomatyzowanych pojazdach potrzebne przede wszystkim w celu rozpoznania otoczenia w odległości do 6 metrów i przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania. Czujniki wykorzystują technikę sonarową, którą przykładowo wykorzystują nietoperze w orientowaniu się w terenie. Emitują krótkie sygnały ultradźwiękowe odbijane następnie przez przeszkody. Echa są rejestrowane przez czujniki i analizowane przez jednostkę sterującą.
Kamera stereo: Dzięki trójwymiarowemu zakresowi pomiarowemu przekraczającemu 50 metrów, kamera wideo Bosch dostarcza ważnych informacji optycznych, dotyczących otoczenia pojazdu. Każdy z dwóch bardzo czułych czujników obrazu, wyposażonych w rozpoznawanie kolorów oraz technikę CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor), ma rozdzielczość 1280 x 960 pikseli i jest w stanie przetwarzać silne kontrasty. Odległość między osiami optycznymi obu soczewek wynosi zaledwie 12 centymetrów. Kamera stereo nie tylko przechwytuje obiekty przestrzennie i oblicza ich odległość, ale także określa wolne przestrzenie. Informacje pochodzące z czujnika są łączone z danymi pochodzącymi z czujników pracujących na innych zasadach, aby wygenerować model otoczenia dla pojazdów poruszających się w sposób zautomatyzowany.
Komentarze (0)