Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  21.05.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Bosch informuje o przełomie w technologii Diesla
Strona 2 z 2

Czy ta złożona technika jest również dostępna w kompaktowych pojazdach?

Bosch zakłada, że koszt jednostki napędowej będzie w przybliżeniu porównywalny z nowoczesnym silnikiem diesla wyposażonym w system SCR z AdBlue. Co istotne, nowy silnik diesla miał swoją premierę w kompaktowym pojeździe. Zdaniem firmy Bosch przyszłość diesli będzie należała do pojazdów wyposażonych w silniki o pojemności skokowej około 1,6 litra. System może oczywiście być „przeskalowany” dla większych pojazdów, takich jak SUV-y.

Jak zmienia się zużycie czynnika AdBlue?

W pojeździe testowym zużycie AdBlue wynosi około 1,5 litra na 1000 kilometrów, nawet przy dynamicznej jeździe.

Jak zmienia się zużycie paliwa?

Celem naszej pracy inżynierskiej jest zachowanie przewagi diesla pod kątem emisji CO2, a tym samym niższego zużycia paliwa w porównaniu z jednostką benzynową. Udało nam się to. Pojazd testowy Bosch nie zużywa więcej niż porównywalny pojazd z silnikiem diesla.

Jak wysokie były nakłady na rozwój nowej technologii?

W ciągu ostatnich kilku lat około 100 inżynierów było zaangażowanych  w rozwój nowych rozwiązań technicznych. Całkowity koszt projektu wyniósł dziesiątki milionów euro.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony