Na polskim rynku w 2015 roku sprzedało się więcej opon niż w roku ubiegłym. Zwiększenie sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon do samochodów osobowych, jak i opon ciężarowych.
Wzrosty nie są spektakularne, jednak warto odnotować, że w porównaniu do roku 2014 wyniki sprzedaży poprawiły się o 1% w kategorii opon do samochodów osobowych, a segmencie opon do pojazdów ciężarowych – o 3%.
Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40% rynku, jednak w 2015 roku zanotował 4-proc. spadek sprzedaży. Wynik segmentu średniego to 28% rynku i sprzedaż większa o 9%. Natomiast opony segmentu premium to 26% rynku, a wzrost ich sprzedaży wyniósł 2%.
W kategorii opon do samochodów osobowych wyróżnić można ogumienie do SUV-ów, których sprzedaż wzrosła o 14% oraz opony do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t, których sprzedało się 13% więcej niż w roku ubiegłym.
- Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzo słabym 2014 roku. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma. Tegoroczne wyniki związane są zarówno ze wzrostem sprzedaży samochodów osobowych i ciężarowych, jak i z poprawą świadomości polskich kierowców odnośnie opon – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. - Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na ich własne bezpieczeństwo mają opony.
Branża wyszła na plus także w całej Europie, w której w 2015 roku sprzedało się o 3% więcej opon do samochodów osobowych, o 4% więcej opon do samochodów ciężarowych oraz o 2% więcej opon do motocykli. Jedyny, 9-proc. spadek w Europie zanotowały opony rolnicze.
Źródła: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego, ETRMA
Komentarze (0)