TomTom to nie tylko nawigacja, ale ten produkt jest na naszym rynku najpopularniejszy
Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), spółka zależna Bridgestone Corporation w regionie EMEA, podpisała z TomTom umowę przejęcia jej oddziału usług telematycznych o wartości 910 milionów euro.
Zawarte porozumienie połączy największego na świecie producenta opon i wyrobów z gumy oraz europejskiego lidera w dziedzinie cyfrowych usług flotowych. TomTom Telematics przyspieszy zmianę kierunku rozwoju firmy Bridgestone w stronę dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności. Ponadto połączenie obu firm pozwoli Bridgestone na dotarcie do większej liczby klientów z ofertą opon i rozwiązań cyfrowych. Dostęp do bazy danych pozwoli Bridgestone skuteczniej projektować opony, szczególnie w oparciu o wirtualne modelowanie i testowanie nowych produktów, z korzyścią dla wszystkich klientów, w tym producentów samochodów.
Nowe światowe mega-trendy w dziedzinie ekonomii, technologii i socjologii, nadają tempo zmianom zachodzącym w branży motoryzacyjnej. W tym kontekście Bridgestone uznał rozwiązania cyfrowe i usługi flotowe za swój strategiczny priorytet. Dodatkowo zmiany te przyspiesza rosnące znaczenie flot w stosunku do prywatnych pojazdów wykorzystywanych w transporcie osób i towarów.
Rosnący popyt w branży transportowej oznacza, że właściciele i administratorzy flot muszą maksymalizować wydajność i minimalizować całkowite koszty eksploatacji bardziej niż kiedykolwiek.
Najnowsza inwestycja wynika z wcześniejszych działań Bridgestone, których celem jest wzmocnienie potencjału firmy w dziedzinie rozwiązań cyfrowych. W szczególności związanych z rozwojem platform cyfrowych oraz gromadzeniem i analizą danych z czujników. Efektem tych prac jest wdrożenie szeregu nowoczesnych aplikacji, takich jak: Tirematics, Mobox, FleetPulse oraz Bridgestone Connect.
TomTom Telematics, lider w bardzo szybko rosnącej branży, doskonale wpisuje się w strategię Bridgestone. Firma posiada dużą i wciąż rosnącą grupę stałych użytkowników dysponujących ponad 860 000 pojazdów, z których dwie trzecie to samochody ciężarowe. Firma oferuje doskonałej jakości profilowane systemy telematyczne, takie jak WebFleet i NextFleet. Codziennie obsługuje ponad 800 milionów pozycji GPS, 3.3 milionów podróży oraz ponad 200 milionów odebranych wiadomości.
Platforma TomTom umożliwia klientom, takim jak floty, czy firmy leasingowe, usprawnienie ich działalności. Umożliwia także współpracę z partnerami, takimi jak producenci samochodów, ze względu na bogatą wiedzę o użytkowaniu pojazdów. Zarząd TomTom Telematics odniósł sukces, stale zwiększając bazę klientów i utrzymując z roku na rok zyskowną działalność. Firma jest również dobrze przygotowana do przyszłego rozwoju rozwiązań flotowych oraz do opracowywania nowych modeli biznesowych opartych na innowacyjnych aplikacjach.
Bridgestone ma również wiele atutów, które pozwolą na rozwój firmy TomTom Telematics. Spółka może czerpać z silnej wartości marki, dużej bazy klientów, statusu preferowanego dostawcy u wielu wiodących producentów pojazdów i flot oraz bazy 2600 serwisów w regionie EMEA. Ponadto Bridgestone oferuje największe w branży inwestycje w badania i rozwój, a także Digital Garage z siedzibą w Rzymie, którego celem jest rozwój cyfrowych rozwiązań w zakresie mobilności.
Paolo Ferrari, CEO i President of Bridgestone EMEA, Executive Vice President of Bridgestone Group, powiedział:
“TomTom to dla nas idealny partner. Nasza wiedza i możliwości uzupełniają się wzajemnie, co stwarza doskonałe warunki do rozwoju rozwiązań flotowych i wzmocnienia naszych kompetencji w dziedzinie technologii cyfrowych. Dzięki uzupełnieniu naszej oferty uzyskamy znaczne korzyści, co pozwoli nam, skuteczniej sprzedawać opony i usługi. Mamy teraz dobrą pozycję w regionie EMEA, aby przyspieszyć działalność opartą o analizę danych, poszerzyć bazę klientów flotowych i wykorzystać szybko rosnące możliwości w branży motoryzacyjnej.”"Doceniamy wiedzę i doświadczenie zarządu TomTom Telematics i jego 670 pracowników. Naszą intencją jest rozwój jego działalności. Chcemy, aby TomTom Telematics nadal obsługiwał klientów tak skutecznie, jak robił to przez ostatnie kilka lat i wykorzystał swoją pozycję lidera na szybko rosnącym rynku.
"Po dokładnej analizie wielu opcji strategicznych uznaliśmy, że sprzedaż TomTom Telematics firmie Bridgestone leży w najlepszym interesie zarówno TomTom Telematics, jak i naszej podstawowej działalności w branży " - skomentował Harold Goddijn, CEO, TomTom. "Będziemy nadal inwestować w nasz innowacyjny system tworzenia map, umożliwiając ich szybsze aktualizacje przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych, torując drogę do autonomicznej jazdy."
"TomTom Telematics to numer jeden w Europie, świadczący usługi telematyczne i stale rozwijający bazę pojazdów obsługiwanych na całym świecie" - dodaje Thomas Schmidt, dyrektor zarządzający TomTom Telematics. "Oczekujemy przyspieszenia naszego ambitnego planu rozwoju i wykorzystania nowych możliwości w ramach Bridgestone. Jednocześnie liczymy, że przejęcie będzie płynne, bez zakłóceń dla naszych klientów, dostawców i pracowników."
Komentarze (0)