Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

5 godzin temu  28.04.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Chińska motoryzacja zdominowała Poznań. Oto największa premiera

Zdecydowanie największy ruch odnotowywały te hale Poznań Motor Show, w których można było obejrzeć samochody osobowe produkowane w Chinach. Było wielu chętnych na to, by dotknąć tego sektora motoryzacji, w którym w zaskakująco niskich cenach (nawet nieco ponad 100 tysięcy złotych) można dostać zaskakująco dobrze wyglądające auta.

Oczywiście, wśród gości auta zbierały różne opinie. Trudno odmówić im uroku, ale co bardziej sceptyczni goście targów zwracali uwagę na wiele niewiadomych - awaryjność, wartość rezydualną (kilka lat po zakupie przy odsprzedaży) czy dostęp do części zamiennych lub serwisu na niezależnym rynku warsztatowym w kilkuletniej perspektywie. Targi ze swoimi premierami, co oczywiste, na tego typu pytania odpowiedzi dać nie mogły.

Najgłośniejszą premiera wydarzenia była prezentacja modelu OMODA 9 Super Hybrid. Model został wyceniony na 219 900 zł i dostępny jest z napędem na przednią oś. Jego zasięg elektryczny to 145 km, łączny - 1100 km. Producent w materiałach prasowych podkreśla wnętrze klasy premium - dwa 12,3" wyświetlacze, 50-calowy wyświetlacz przezierny ze sztuczną inteligencją (AR-HUD) i nagłośnienie. OMODA 9 Super Hybrid objęta jest gwarancją 7 lat lub 150 000 km oraz 8 lat lub 160 000 na baterię wysokonapięciową, silnik trakcyjny, moduł sterowania silnika (MCU) oraz moduł sterujący pojazdu (VCU).

Dane producenta:

  • Nowatorska technologia SHS

OMODA 9 Super Hybrid ma zaawansowany układ napędowy nowej generacji. Trzonem technologii jest silnik 1.5 T-GDI, wydajna bateria o dużej pojemności oraz trójstopniowa skrzynia DHT. Rozwiązanie to zapewnia przyspieszenie od 0-100 km/h na poziomie 4.9 s, zasięg całkowity przekraczający 1100 km (WLTP), a zużycie paliwa w trybie rozładowanej baterii wynosi zaledwie 7.0 l/100 km.

  • Silnik 1.5 T-GDI DHE

Sercem pojazdu jest silnik 1.5 T-GDI (143 KM, 215 Nm) o sprawności cieplnejprzekraczającej 44.5%. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu sześciu zaawansowanych technologii, w tym m.in. głębokiego cyklu Millera, inteligentnego spalania i-HEC, zaawansowanego układu chłodzenia i wysokosprawnej turbosprężarki HTC. Jest on wspierany przez aż trzy silniki elektryczne (dwa z przodu i jeden z tyłu), cały układ hybrydowy generuje moc systemową wynoszącą imponujące 537 KM. 

  • Wydajna bateria o dużej pojemności i szybkie ładowanie

OMODA 9 Super Hybrid została wyposażona w dedykowaną dla hybryd baterię wysokonapięciową o pojemności 34.46 kWh. Pozwala to na osiągnięcie zasięgu elektrycznego nawet do 145 km (WLTP). Baterię można naładować prądem stałym o mocy 70 kW (30%-80% w 25 minut) oraz ładowanie AC o mocy 6.6 kW, co umożliwia pełne naładowanie (w zakresie 30%-100%) w czasie około 5,5 h. Dodatkowo, funkcja V2L pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych mocą do 6.6 kW.

  • Skrzynia biegów 3-stopniowa DHT: siła i płynność

OMODA 9 Super Hybrid wykorzystuje zaawansowaną trójstopniową skrzynię DHT. Dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych oraz trzech sprzęgieł, układ oferuje 11 kombinacji przełożeń. Maksymalna sprawność przekładni wynosi 97.6%, co plasuje OMODA 9 Super Hybrid na czołowej pozycji w branży.

  • Zawieszenie adaptacyjne i napęd na wszystkie na wszystkie koła

OMODA 9 Super Hybrid wyposażona jest w zawieszenie adaptacyjne oraz dostępna oraz napęd na wszystkie koła AWD i sześć trybów do wyboru, dzięki czemu jazda tym modelem będzie bezpieczna i komfortowa, niezależnie od nawierzchni i warunków pogodowych.

Redakcja oraz materiały OMODA

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony