Pytanie: Mamy problem ze znalezieniem przyczyny kilku usterek w aucie marki Citroën C3 III 1,6 VTi z 2012 roku. Występują w nim sporadyczne problemy z rozruchem i opóźnionym wzrostem przyspieszenia, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje podwyższoną wartość, a silnik wentylatora chłodnicy pracuje na najwyższych obrotach. Zapisano kilka kodów usterek związanych z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika i elektromagnetycznym zaworem odcinającym dopływ paliwa.
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Odpowiedź: Opisane symptomy dotyczą modeli Citroëna C3 III z kodem silnika 5FS (EP6C) i kodem przekładni BVM5 wyprodukowanych przed 4.12.2013 r. (RPO13540). Przyczyną usterki jest nieodpowiednia konstrukcja obudowy termostatu, w której jest zintegrowany czujnik temperatury płynu chłodzącego. Do naprawy potrzebny będzie dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika razem z wiązką przewodów, który dostępny jest w dziale części Citroën.
Należy wymienić korek odpowietrzający obudowy termostatu na dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika. Przed zamontowaniem trzeba posmarować ów czujnik środkiem zabezpieczającym do gwintów (Loctite 9731 60). Następnie odłącz złącze wielostykowe wiązki przewodów obudowy termostatu (fot. 3.2). Zamontuj złącze wielostykowe wiązki przewodów dodatkowego czujnika temperatury płynu chłodzącego na obudowie termostatu (fot. 3.2). Zamontuj złącze wielostykowe oryginalnej wiązki przewodów obudowy termostatu do drugiego złącza wielostykowego wiązki przewodów dodatkowego czujnika temperatury płynu chłodzącego. Przymocuj wiązkę przewodów dodatkowego czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika za pomocą łączników. Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Komentarze (0)