Według wyliczeń wykonanych Komisji Europejskiej, zniesienie tylko 25 proc. pozataryfowych barier handlowych (non-tariff trade barriers NTB) zwiększyłoby europejski eksport przemysłu samochodowego poza Unię Europejską o 42 proc., a import w odwrotnym kierunku o 43 proc.
– Ewentualna harmonizacja przepisów technicznych na największych rynkach może w istotny sposób wpłynąć na rozwój tego sektora w całej Unii Europejskiej, w tym także w branżę motoryzacyjną Polsce – podsumowuje Olga Plewicka.
1 NBP, Bilans Płatniczy Rzeczpospolitej Polskiej za IV kwartał 2017 r.
2 AutomotiveSuppliers.pl, 2017 rok – rekordowa produkcja sprzedana, zatrudnienie i eksport przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, 07.05.2018
3 Ignacy Morawski, Słabsza produkcja automotive. Czy to zima?, SpotData
Komentarze (0)