Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  09.01.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Continental i Ambarella pogłębiają współpracę w zakresie ADAS

Obie firmy ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu wspólnego opracowania skalowalnych, kompleksowych rozwiązań sprzętowych i programowych opartych na sztucznej inteligencji dla wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy.

Podczas targów CES 2023 firmy Continental i Ambarella, Inc. ogłosiły strategiczne partnerstwo. Obie firmy wspólnie opracują skalowalne, kompleksowe rozwiązania sprzętowe i programowe oparte na sztucznej inteligencji (AI) do wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy (AD) na drodze do mobilności autonomicznej.

Strategiczna współpraca opiera się na ogłoszenej przez Continental w listopadzie integracji energooszczędnej rodziny System-on-Chip (SoC) firmy Ambarella z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS). W porównaniu z innymi układami SoC do kontrolerów domeny, rodzina chipów „CV3-AD” firmy Ambarella zapewnia wyższą wydajność przetwarzania danych z czujników w szybszy i bardziej kompleksowy sposób, dając lepszą percepcję środowiska i bezpieczniejszą mobilność, przy nawet pięciokrotnie wyższej efektywności energetycznej. Partnerzy łączą doświadczenie firmy Continental w zakresie oprogramowania i sprzętu oraz szerokie portfolio rozwiązań systemowych dla branży motoryzacyjnej z know-how firmy Ambarella, potężnymi układami SoC i modułami oprogramowania.

Oprócz rozwoju rozwiązań percepcyjnych opartych na kamerach dla ADAS, Continental i Ambarella koncentrują się na skalowalnych systemach full-stack dla pojazdów poziomu 2+ i wysoce zautomatyzowanych. Te kompleksowe rozwiązania wykorzystują podejście wieloczujnikowe, w tym kamery o wysokiej rozdzielczości, radary i lidary firmy Continental, a także powiązane jednostki sterujące i wymagane oprogramowanie. Producenci pojazdów będą mogli elastycznie integrować wspólne rozwiązania systemowe z najnowszymi generacjami pojazdów.

W pojazdach elektrycznych energooszczędne rozwiązania zmniejszają zużycie energii i zapotrzebowanie na chłodzenie, przyczyniając się do zmniejszenia masy akumulatora o kilka kilogramów (szacunkowo 6 funtów). Powoduje to zwiększenie średniego zasięgu o około 5-10 kilometrów (3-6 mil) przy tej samej pojemności baterii, w oparciu o typową konfigurację. Aby obsłużyć rosnący rynek wspomaganej i zautomatyzowanej jazdy, torując jednocześnie drogę dla autonomicznej mobilności, partnerzy dążą do tego, aby te wspólne rozwiązania były gotowe do globalnej produkcji seryjnej w 2026 roku.

Fot. Continental/Ambarella

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony