Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

miesiąc temu  03.08.2020, ~ Administrator   

COVID-19: długoterminowe skutki pandemii dla rynku wtórnego
Strona 1 z 3

Nowe podejście do kwestii posiadania samochodu i rozwój mobilności jako usługi (MaaS) to trendy, które mogą trwale zmienić sposób, w jaki używamy, serwisujemy i naprawiamy pojazdy. Jak pandemia wpłynie na przyszłość rynku wtórnego?

Długotrwały wpływ koronawirusa na gospodarkę oraz skupienie uwagi społeczeństwa na bezpieczeństwie i higienie spowodują zmianę preferencji klientów – nie tylko w perspektywie krótkoterminowej. Przykładem może być MaaS, który zdobywa coraz większą popularność, choć wraz z wchodzeniem w „nową normalność”, priorytety kierowców zmieniły się. Zrozumienie ich preferencji będzie kluczowe dla warsztatów, które chcą zaktualizować swój model biznesowy i zmaksymalizować możliwości w czasach gospodarki po Covidzie.

Mniej współdzielenia, więcej danych

Ogólnie rzecz biorąc, MaaS to zintegrowana sieć różnych środków transportu, które funkcjonują razem jako pojedyncza usługa dostępna na żądanie za pośrednictwem aplikacji. Opisywano ją jako przyszłość mobilności, pojawiły się nawet głosy, że doprowadzi do końca ery posiadania samochodu na własność, ponieważ za transport będzie można płacić jednorazowo. Ten aspekt MaaS stoi teraz pod znakiem zapytania, ponieważ dla wielu użytkowników współdzielenie pojazdu, z którego korzystały setki innych klientów, stanowi ryzyko zarażenia się wirusem. Prawdopodobne jest zatem, że w najbliższej przyszłości nie zrezygnują oni z posiadania własnych aut.

Ale MaaS to pojęcie szersze, obejmujące inne aspekty, takie jak komunikacja pomiędzy pojazdami i wykorzystanie danych. Przykładowo, gromadzenie ogromnych ilości danych diagnostycznych pojazdów może pozwolić warsztatom na bardziej inteligentne planowanie stanów magazynowych i obciążenia pracą. „Big data” może oferować wgląd w to, które komponenty samochodu będą wymagały naprawy lub wymiany i kiedy będą potrzebne – dzięki czemu warsztaty będą mogły zaopatrzyć się we właściwe części akurat zanim będą ich potrzebować.

Wielkie zbiory danych, dzięki analizowaniu nawyków kierowców na dużą skalę, będą również wykorzystywane do przewidywania i unikania korków. Przykładowo, podczas ulewy tworzy się korek, ponieważ pojazdy zwalniają. Jeśli auta na danym obszarze będą ze sobą skomunikowane, centralny system MaaS będzie mógł automatycznie wysłać aktualizację do każdego pojazdu, aby kontrolować jego prędkość i trasę podróży, tak aby zoptymalizować przepływ ruchu. DENSO przyczynia się do tego dzięki technologii chmurowej zwanej DENSO MaaS, która odwzorowuje rzeczywiste środowiska miejskie i warunki ruchu w przestrzeni wirtualnej, a następnie analizuje dane z tej przestrzeni, aby przewidywać problemy w ruchu drogowym i tworzyć bezpieczniejsze i wygodniejsze doświadczenie mobilności.

Tagi: Denso,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony