Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  03.08.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

COVID-19: długoterminowe skutki pandemii dla rynku wtórnego
Strona 2 z 2

Będzie to oznaczać więcej przejechanych kilometrów i większe zapotrzebowanie na usługi serwisowe i naprawy. Warsztaty mogą się tego spodziewać już w ciągu pierwszych kilku tygodni po zdjęciu ograniczeń, ponieważ większość pojazdów wymaga przeprowadzenia corocznych kontroli i przeglądów. Jednak trend może być bardziej długoterminowy, niż początkowo sądzono, co oznacza wzrost dochodów dla tych warsztatów, które będą w stanie zaspokoić popyt.

Klienci cenią płatności zbliżeniowe…

Prawie każda firma musiała zmienić sposób działania podczas pandemii – car sharing nie był tu wyjątkiem. Współdzielone przejazdy autem nie były dozwolone, cały transport odbywał się indywidualnie, a kierowcy i pasażerowie musieli nosić maseczki. Prawdopodobnie będzie to trwały trend: klienci będą preferować rozwiązania pozwalające na ograniczenie kontaktu z innymi.

Dotyczy to zarówno warsztatów, jak i samych samochodów. Klienci docenią bezpieczeństwo i wygodę usług, np. możliwość zdalnego przekazywania pojazdu za pomocą dedykowanej aplikacji połączonej z bezdotykowym zdawaniem kluczyków. Niektóre przewidujące warsztaty już dostosowały się do nowych realiów, oferując podczas pandemii odbiór i zwrot samochodu do domu klienta.

…i auta bez kierowcy

Pragnienie mobilności bezdotykowej mogłoby przyspieszyć rozwój pojazdów autonomicznych w ramach MaaS, ponieważ wyeliminowałoby to kontakt pomiędzy kierowcą a pasażerem. Wg raportu McKinsey 

50% wszystkich samochodów osobowych sprzedanych w 2030 roku może być w znacznym stopniu autonomicznych, a kolejne 15% w pełni autonomicznych.

Wdrożenie pojazdów autonomicznych zmniejszy liczbę kolizji, a w zamian wygeneruje regularne prace serwisowe dla dealerów. Samochody autonomiczne będą wyposażone w delikatne komponenty i czujniki, które będą wymagały częstszych kontroli diagnostycznych. Ponadto big data umożliwi przewidywanie terminu serwisu pojazdów autonomicznych, dzięki czemu będą one serwisowane zanim pasażerowie zauważą usterkę. To się nazywa przyszłość!

źródło: Denso

Tagi: Denso,

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony