Warto wiedzieć

Prawo

ponad rok temu  09.11.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Czy dobry diagnosta samochodowy powinien martwić się o pracę?

fot. Piotr Łukaszewicz

Czy dobry diagnosta samochodowy powinien martwić się o pracę? Obecny system badań technicznych pojazdów w Polsce musi się zmienić. Zapowiadane zmiany idą w dobrym kierunku, ale to wciąż za mało. Takie wnioski płyną z debaty zorganizowanej przez Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej! Jakie zmiany proponują naukowcy, przedsiębiorcy, diagności? O tym już wkrótce w portalu warsztat.pl.

Politechnika Poznańska przedstawiła wyniki badań, gdzie ten sam samochód poddawany był kontroli w kilkudziesięciu stacjach. W części z nich przeszedł badanie pozytywnie, w innych negatywnie. Badano hamulce, amortyzatory, analizowano spaliny. Część stacji pracuje nie skalibrowanych maszynach - to jeden z problemów.

Na pytanie - czy dobry diagnosta powinien martwić się o pracę odpowiada Rafał Sosnowski, prezes Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej. Odpowiedź na to pytanie to jednoznaczy dowód na to, że zmiany w systemie są potrzebne!

A jakie zmiany Wy proponujecie? Zapraszamy do dyskusji!

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Zbyszko 3 ponad rok temu Zero podwyżek opłat za badania od 14-stu lat i trzymanie diagnosty pod lupą non stop. Oto nowe rozwiązania. Z jednej strony ok, bo archiwizacja badań ukróci pewne praktyki. Z drugiej bardzo nie w porządku, bo diagności są bez szans na podwyżki a ich praca staje się średnio przyjemna delikatnie mówiąc. Wielu moich kolegów chce odejść do innej pracy, a ci którzy są na rynku pracy są już dość posunięci wiekiem - najczęściej 50-60 lat, niewielkie grono po 40-tce a poniżej 40-tu ze świecą szukać. Dali kij, to mogli chociaż dać marchewkę i zrewaloryzować po 14 latach cennik badań. Nie mówiąc o tym, że SKP też przędą już tak sobie i za co mają się rozwijać. Jeśli chcemy podnosić jakość badań trzeba też inwestować. Ale na to będzie stać chyba tylko TDT po wprowadzeniu opłaty jakościowej ponoszonej na rzecz TDT przez SKP.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Kazik 2 ponad rok temu Najlepiej pracownika mieć pocztowca - zapewne dla pracodawcy taki potrzebny by tylko klepał jak najwięcej badań z wynikiem pozytywnym. Jestem diagnostą ( choć nie jestem mechanikiem ) i jestem za tym aby nadzorem zajął się właśnie TDT. 1 . Uprawnienia wydane zgodnie z rozporządzeniem oraz wykształceniem. Tak jak w moim mieście diagnostą jest barman, kelner, tapicer itp. a nie technik mechanik samochodowy. 2 Nadzór - oczywiście skoro WK dopuszczał osoby bez wiedzy i doświadczenia więc jakie to były kontrole ( raport NIK )
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Wkurzony 1 ponad rok temu Cena za przegląd nie zmieniła się od 14-lat, a wszelkie koszty poszły drastycznie do góry, a teraz się dziwią że klient udaje że przyjechał na przegląd, a diagnosta udaje że robi przegląd. Tak wiec żaden diagnosta nie musi się bać o robotę, trzeba tylko poczekać aż tdt przejmie nadzór biurokratyczny nad stacjami, czyli bandą nieuków i oszustów i wykończy połowę,albo wszystkie stacje metodami jakie wszyscy znamy, i możemy być spokojni o naszą przyszłość. "Pracownika nie da się pilnować, trzeba mu stworzyć takie warunki, żeby się sam pilnował" W Polsce według "specjalistów biurokratycznych", pracownika trzeba pilnować tylko metodami biurokratycznymi.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony