Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  14.06.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Dlaczego nie warto odpalać auta

Uruchamianie silnika przez holowanie lub pchanie pojazdu, a więc w sytuacji, gdy padł akumulator.

Niestety takie działanie może mieć niekorzystny wpływ na napęd rozrządu - przestrzegają eksperci ContiTech. Co może się wydarzyć?

W trakcie takiego uruchamiania silnika powstaje bardzo duże szarpnięcie paska poprzez koło zębate na wale korbowym. Niestety często napinacz nie jest w stanie całkowicie wytłumić takiego obciążenia. Pasek wchodząc na najbliższe koło zębate nie zazębia się całkowicie. Dochodzi wtedy albo do zerwania zębów paska albo jego przeskoku (zmienia się wtedy synchronizacja wał korbowy – wałki rozrządu) lub też do całkowitego zerwania paska. Może się też zdarzyć, że pasek zostanie tylko delikatnie uszkodzony, np. nastąpi delikatne podcięcie zębów paska przy ich podstawach. W konsekwencji żywotność i wytrzymałość paska gwałtownie spada. Skutkować to może tym, że w najmniej oczekiwanym momencie, np. przy ruszaniu, gwałtownym przyspieszaniu czy redukcji biegów, pasek nagle „straci” wcześniej uszkodzone zęby lub ulegnie zerwaniu. Trzeba pamiętać, że przy tego typu uszkodzeniach paska, mechanik bardzo szybko jest w stanie ustalić przyczynę, ze względu na charakterystyczny sposób uszkodzenia paska i jego zębów. A skutki, szczególnie finansowe, dla właściciela pojazdu są dotkliwe.

Komentarze (4)

dodaj komentarz
  • ~ ADi 4 ponad rok temu przestańcie publikować takie bzdury... rozrusznik jak ciągnie pasek? poprzez wał.. skrzynia jak ciągnie wał?tak samo... od zawsze praktycznie odpala sie auto "na pych", czyli skrzynia przekazuje obrót na wał,czyli tak,jakby rozrusznik ciągnął... im więcej publikujecie,tym bardziej się tego czytać nie da... poza tym jak niby mechanik ma zdiagnozować, ze auto bylo odpalane na lince? po ilości zerwanych zebow na rozrzadzie? continental potrafi sam z siebie zerwac kilka zebow, a gates robi do fiata zbyt okragłe zęby i potrafi przeskoczyc na samym rozruszniku... Jak macie ludziom tak doradzać to lepiej się powstrzymajcie i nie róbcie z siebie pośmiewiska...
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Widz 3 ponad rok temu Hahaha widzę że macie profesjonalnych ekspertów masakra
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Matti 2 ponad rok temuocena: 100%  Wystarczy w holowanym aucie, włączyć wysoko bieg,np. 3 albo 4,i delikatnie puszczać sprzęgło. Efekt jak rozrusznika,panowie "eksperci" . Wiele razy tak odpalałem auta,i rozrząd nie padał. Warto znać zasady przenoszenia napędu!
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Matti 1 ponad rok temu A rozrusznik jak uruchamia silnik? Przez koło zamachowe,i wał korbowy! Czyli "szarpie" pasek rozrządu! "Fachowcy" z contitech!!!
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony