IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu ciężkiego w Polsce. IKEA wdroży elektryczne samochody ciężarowe Volvo w transporcie wewnętrznym pomiędzy dwoma fabrykami IKEA Industry w Polsce. Pojazdy będą obsługiwane przez Grupę Raben. Wnioski z pilotażu zostaną następnie wykorzystane przy dalszym rozwijaniu elektryfikacji operacji transportowych w większej skali.
IKEA jest dużym zleceniodawcą usług transportowych, realizując ich na całym świecie ponad 2 miliony rocznie. Strategicznym celem klimatycznym IKEA jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 70% z każdego transportu produktów*. W jego osiągnięciu kluczowe znaczenie ma elektryfikacja pojazdów ciężarowych, która jest jednym z rozwiązań adresujących pierwotną przyczynę zmiany klimatycznej.
Teraz IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben łączą siły w Polsce, aby wdrożyć zeroemisyjne samochody ciężarowe Volvo FM Electric. Zostaną one wykorzystane do obsługi wewnętrznego przepływu towarów pomiędzy dwiema fabrykami należącymi do IKEA Industry, w Zbąszynku i Babimoście, położonymi w zachodniej Polsce w odległości 12 kilometrów od siebie.
Pojazdy będą ładowane w zakładach produkcyjnych IKEA Industry przy użyciu odnawialnej energii elektrycznej z zewnętrznego źródła. Pierwsza elektryczna ciężarówka rozpocznie pracę jesienią. Dalsze plany zakładają rozszerzenie floty o kolejne pojazdy w oparciu o wnioski uzyskane z pilotażu.
- Jesteśmy podekscytowani współpracą z IKEA i Grupą Raben na rzecz bardziej transportów ciężarowych. Zarówno IKEA, jak i Raben mają ambitne cele klimatyczne, podobnie jak Volvo. Ten projekt dostarczy nam cennych informacji i stanowi dobrą podstawę do rozszerzenia współpracy w przyszłości – mówi Robert Grozdanovski, SVP Europe Central East & East, Volvo Trucks.
- Dla Grupy Raben ten projekt to pierwszy krok w procesie dekarbonizacji naszej floty własnej i kolejny w kierunku realizacji ambitnych planów redukcji emisji CO2, zatwierdzonych niedawno naukowo przez ekspertów Science Based Targets. Jest to również ważny projekt dla procesu transportu całopojazdowego. Jako jedna z pierwszych firm logistycznych w Europie, podejmujemy ambitne wyzwanie w zakresie eksploatacji ciągnika elektrycznego pracującego z 24 tonową naczepą - mówi Piotr Banasiak, Dyrektor Zarządzający Raben Transport i dodaje: – Przyszłość zelektryfikowanego transportu zaczyna się już dziś.
Komentarze (0)