W miniony weekend po raz pierwszy w historii europejskiej serii NASCAR odbyły się wyścigi Oval World Challenge. 7. i 8. runda NASCAR Whelen Euro Series™ na francuskim torze Tour Speedway były jedyną w tym roku okazją do obejrzenia rywalizacji kierowców na owalnym torze w Europie. Przegapiłeś transmisję na żywo z Tours? Nic straconego, bo relację z kwalifikacji i wyścigów wciąż można obejrzeć na stronie internetowej marki MOOG, oficjalnego dostawcy części układu kierowniczego i zawieszenia dla kierowców NASCAR®.
Podczas Oval World Challenge, bo pod taką nazwą rozegrano dwie ostatnie rundy NASCAR Whelen Euro Series (NWES), zasady obowiązujące w kwalifikacjach i półfinałach nawiązywały do przebiegu legendarnego wyścigu Daytona 500. Dzięki temu w sobotę oraz niedzielę obyło się po 6 wyścigów. Po piątkowych kwalifikacjach kierowcy każdej dywizji zostali podzieleni na dwie grupy. Dziesięciu najlepszych kierowców z każdego półfinału dywizji awansowało do decydującej walki na torze. We Francji najszybszym kierowcą dywizji Elite 1 został Alon Day (#54 CAAL Racing Toyota Camry), dla którego było to czternaste zwycięstwo w NWES, w tym pierwsze na torze owalnym. Z kolei w Elite 2 triumfował Francuz, Ulysse Delsaux (#3 Tepac RDV Compétition Toyota Camry).
Relacje z kwalifikacji i wyścigów można obejrzeć na stronie internetowej MOOG. Elementy układu kierowniczego i zawieszenia tej marki już od 52 lat wspierają mistrzów amerykańskich wyścigów Monster Energy NASCAR® Cup Series oraz znajdują się we wszystkich samochodach NASCAR Whelen Euro Series 2018.
Arena ostatnich wyścigów - tor Tours Speedway, znajduje się zaledwie kilometr od centrum niewielkiego miasta Tours nad Loarą. Okrążenie o długości 650 metrów posiada dwa różne nachylenia: 9 stopni przy zakrętach 1 i 2 oraz 10,5 stopnia przy zakrętach 3 i 4, co sprawia, że wyścigi są pełne emocji. Często dochodzi do walki drzwi w drzwi, a agresywny i kontaktowy styl wyścigów NASCAR jest niezwykle lubiany przez entuzjastów sportów motorowych w Europie.
Organizowane od 2012 roku wyścigi NASCAR Whelen Euro Series to rywalizacja samochodów homologowanych wg specyfikacji NASCAR, napędzanych potężnymi silnikami V8 o mocy 400 KM. Mistrzostwa są organizowane w dwóch dywizjach – ELITE 1, dla kierowców zawodowych i półzawodowych, oraz ELITE 2, dla młodych kierowców oraz uczestników sklasyfikowanych na poziomach Srebrnym i Brązowym. W 2017 roku wyścigi NASCAR Whelen Euro Series obejrzało 150 000 osób.
Kalendarz 2018 obejmuje 12 rund na torach drogowych w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Belgii oraz jednym torze owalnym we Francji. Sezon zakończy runda finałowa na Circuit Zolder w Belgii (20-21 października). Rok 2018 jest bardzo ważny dla rozwoju NASCAR Whelen Euro Series. Do rywalizacji na torze dołączyły nowe zespoły i kilku doświadczonych kierowców. Polacy kibicują Maciejowi Dreszerowi, dla którego jest to drugi sezon w NASCAR, tym razem w zespole CAAL Racing, w którym jeździ Alon Day, ubiegłoroczny zwycięzca NWES. Tym razem polski kierowca nie startował na owalnym torze w Tours. Plany i osiągnięcia Macieja Dreszera można na bieżąco śledzić na jego profilu społecznościowym.
„MOOG to jedna z czołowych marek na rynku części zamiennych. Jest znana z najnowocześniejszych technologii oraz wysokiej jakości, niezawodności i dobrej pracy" – mówi Jérôme Galpin, prezes i dyrektor generalny NASCAR Whelen Euro Series. „To doskonałe partnerstwo przynosi korzyści wszystkim, w tym naszym zespołom, kierowcom i fanom poprzez rosnącą popularność tych emocjonujących i wywodzących się ze Stanów Zjednoczonych wyścigów. To także konkretne korzyści ze stosowania części MOOG”.
Komentarze (0)