Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  16.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Gazeta.pl: masa zarzutów wobec warsztatów niezależnych. Po co to wszystko?

Moto.pl, serwis motoryzacyjny portalu Gazeta.pl należący do Agory, ostrzega swoich czytelników przed warsztatami innymi niż ASO. To kolejny atak na warsztaty niezależne w mediach mainstreamowych. Pytanie, komu i czemu służą tego typu teksty?

Jak czytamy w artykule, w takich serwisach mechanicy montują "najniższej jakości chińskie zamienniki" pomimo ustalenia "określonej marki-jakości części zamiennych". Ale lista zarzutów jest dłuższa.

- Jeszcze lepszym sposobem na zarobek jest wykorzystywanie używanych elementów do naprawy, pomimo ustalenia użycia nowych części - czytamy. Dalej autor tekstu, Piotr Mokwiński, wskazuje na "sztandarowy numer mechaników", czyli informowanie klienta o wykryciu innych usterek. - Pół biedy, jeśli faktycznie wymienione elementy wymagają interwencji. Gorzej, jeśli wybrany fachowiec jedynie doliczy wymyśloną naprawę do rachunku - dodaje autor.

Autor twierdzi też, że warsztaty wycinają DPF-y i katalizatory, sprzedają je na wolnym rynku, a w autach klientów montują atrapy. Zachęca też do spisywania przebiegu w aucie, bo warsztaty w ramach "jazdy próbnej" nieraz używają aut klientów do transportu np. części zamiennych, co wiązać się będzie oczywiście z tłustymi plamami po oleju w bagażniku. Paranoja!

I dopiero w przedostatnim akapicie, do którego zapewne wielu czytelników już nie dotrze, autor zauważa, że "opisane przez nas przypadki są skrajne", ale jednocześnie zaznacza, że "nie oznacza to jednak, że występują sporadycznie". Szkoda to nawet komentować.

Podobne w przekazie teksty, ostrzegające przed mechanikami, publikował swego czasu nawet Auto Świat. Znajdziecie to TUTAJ.

Zdrowy rozsądek Czytelników

Na szczęście, pod artykułami tego typu nie brakuje zdroworozsądkowych komentarzy odbiorców. Oto kilka z nich:

„Od zawsze byli uczciwi i nieuczciwi ludzie czy to mechanicy czy nauczyciele lekarze czy politycy. (…)
Nie wiem czemu mają służyć takie artykuły?”

„Jeżeli Pan Redaktor dysponuje wiedzą na temat konkretnych przypadków - są stosowne organy, które mogą się tym zająć.”

A oto Wasze opinie na ten temat z poprzedniego artykułu, kiedy po raz pierwszy informowaliśmy o tego typu opiniach prezentowanych na stronach portalu Auto Świat.

„Pracuję w branży ponad 30 lat. Usługi motoryzacyjne i sprzedaż części. zatrudniam kilkadziesiąt ludzi. Jak w każdej branży są nieuczciwi ludzie. Są to politycy, lekarze, policjanci itd. Większość jednak chce uczciwie pracować i zarabiać, a nie okradać”

"Jestem zmęczony tymi sensacyjnymi informacjami , ponad 25 lat w branży ale w ostatnim czasie ataki jak by wszyscy mechanicy byli złodziejami to nienormalne, niemoralne"

i wiele wiele innych ...

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ gvw 3 ponad rok temuocena: 80%  ASO natomiast robi wymiane filtrów jedynie na fakturze, a oleju nie wymieniają a jedynie dolewają tak aby osiągnąć właściwy poziom. Póżniej takie auto pogwarancyjne jedzie do niezależnego warsztatu, a tam mechanicy w szoku bo fabryczne kilku letnie filtry demontują z auta. Tak wygląda rzeczywistość, wiadomo że są niezależne warsztaty gdzie tylko czekają żeby kogoś oszukać, ale takie warsztaty szybko się zamykają bo przeciętny Kowalski sprawą w sądzie ich załatwi..z ASO gorzej wygrać, przychodzi od nich 3-4 adwokatów reprezentujących firmę i robią sobie na rozprawie co chcą. To jest rzeczywistość, 17lat doświadczenia wystarczyło żebym nabrał pewności kto tu jest oszustem.
    oceń komentarz 4 1 zgłoś do moderacji
  • ~ TEDI 2 ponad rok temuocena: 33%  Wreszcie ktoś poruszył temat nieuczciwych warsztatów. Jak wiadomo w każdej branży są uczciwi i nieuczciwi, nie byłoby tak gdyby polak nie chciał być okradany na własne życzenie. Pracuje w branży ponad 40 lat i tak jak za komuny niewiele się zmieniło. W mieście w którym prowadzę serwis (niecałe 80 00-mieszkańców) działa podobno ponad 150 różnej maści warsztatów, jeden lepszy od drugiego, każdy najlepszy, a co najważniejsze najtańszy. Gdyby Polak nie był taki pazerny i choć przez chwilę zastanowił się z czego żyją szczególnie małe warsztaciki, to by sam doszedł do wniosku że coś jest na rzeczy. Kasowanie za części z wyższej półki, a montowanie badziewia, to już standard, do tego dochodzą naprawy które nie zostały wykonane, ile warsztacików otwiera zlecenia, a ilu wpisuje nr. kat. części zamontowanych?. Kolejna sprawa mechanik - rozlicza się klientem pokazując mu WZ zakupu, tłumacząc mu że za tyle kupił części, i jest to cena hurtowa - CDN
    oceń komentarz 1 2 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ boruta 1 ponad rok temuocena: 75%  Ten artykuł pokazuje jak nieuczciwi są dziennikarze szczególnie związani z gazetą wyborczą, Czego by się nie dotknęli to manipulują opinia publiczną.
    oceń komentarz 3 1 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony