Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

ponad rok temu  10.11.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Idzie zima. Jak przygotować do niej klientów?

Teoretycznie to dość proste, dlaczego więc kierowcy zazwyczaj nie są do zimy przygotowani? Wszyscy wiemy, że gdy tylko spadnie temperatura, do warsztatów zgłaszają się klienci z problemami, np. z akumulatorami. Może zamiast czekać na zdenerwowanych sytuacją kierowców, warto wykazać się aktywnością? Jeżeli masz dużą bazę klientów, wykorzystaj to. Nie strasz ich, ale poinformuj o podwyższonym ryzyku awarii w ich samochodach w okresie zimowym.

Akumulatory, opony, hamulce, smary, płyny (które mogą zamarznąć) – to istotne przyczyny zimowych awarii, ale też możliwość dodatkowego zarobku. Bo dlaczego by nie zaprosić klientów na „badanie profilaktyczne”, w myśl znanej każdemu zasady – lepiej zapobiegać, niż leczyć. Pomóżmy naszym klientom, zanim będą tego potrzebować w sytuacji awaryjnej.
Według firmy Autodata, dostawcy informacji technicznej dla warsztatów samochodowych, liczba pojazdów z awariami akumulatorów w Europie między listopadem a lutym każdego roku podwaja się. Zamarzanie paliwa oraz wspomniane awarie akumulatorów to główne przyczyny zimowych problemów z pojazdami w naszej części świata.
Odłączenie i ponowne podłączenie akumulatora nie jest jednak już tak proste jak fizyczna wymiana starej baterii na nową. Samochody są coraz bardziej złożonymi urządzeniami, a wymiana akumulatora staje się skomplikowaną procedurą. Jeśli twój klient odjedzie z warsztatu z wiedzą, że należy wymienić akumulator, ale bez wykonania tej usługi, z pewnością nie będzie zadowolony. Nie wróci już do twojego warsztatu ani nie poleci go znajomym czy rodzinie.
Warto zadbać więc o wyposażenie warsztatu, które usprawni tego typu procedury. Program Autodata (dostępny np. na tablecie) przeznaczony jest do wymiany akumulatorów, zawiera więc wszystkie potrzebne informacje, tj.: lokalizacja akumulatora, instrukcje przed odłączeniem baterii, instrukcje po podłączeniu, wykaz elektrycznych elementów, które muszą zostać po takiej wymianie zresetowane. To nie jedyne rozwiązanie dedykowane mechanikom na okres zimowy. Autodata wspomaga też inne procedury, takie jak serwis klimatyzacji, ustawienia kół czy kontrola ciśnienia w oponach.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony