Jacek Żurowski, dyrektor regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej.
W okresie wzmożonych zakupów firmy logistyczne potrzebują pracowników tymczasowych, aby sprostać wymaganiom klientów. W sytuacji, gdy czas jest na wagę złota, przedsiębiorstwa korzystające z innowacyjnych technologii mogą zminimalizować czas wdrożenia nowych pracowników. - Jeżeli wykorzystywane rozwiązanie zostanie oparte na dobrze znanym przez personel systemie, będzie ono łatwiejsze do przyswojenia i pomoże zminimalizować liczbę błędów - pisze Jacek Żurowski, dyrektor regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej.
Według badania Future of Fulfilment Vision Study, przeprowadzonego na zlecenie firmy Zebra, w ciągu najbliższych kilku lat można spodziewać się 49-procentowego wzrostu wdrożeń technologii identyfikacji radiowej (RFID) oraz platform do zarządzania stanami magazynowymi. Oprogramowanie oparte na tej technologii, urządzenia i rozwiązania do znakowania towarów umożliwiają sklepom bieżący monitoring dostępności produktów, weryfikowanie stanów magazynowych nawet na poziomie pojedynczych artykułów. Warto podkreślić, że wdrożenie najnowszych technologii wpływa na zwiększenie precyzji inwentaryzacji oraz umożliwia podnoszenie poziomu obsługi kupujących, przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka braku dostępności konkretnych towarów, nadwyżek i błędów w uzupełnianiu zapasów.
Jest to szczególnie ważne w okresach takich jak przedświąteczne zakupy czy zimowe wyprzedaże. Z ankiety przeprowadzonej przez amerykańską Krajową Federację Handlu Detalicznego (National Retail Federation) wynika że, w listopadzie i grudniu 2018 roku sektor e-commerce w USA wygenerował przychód w wysokości 720,89 mld dolarów1. Zakupowe szaleństwo rozpoczęło się już pod koniec listopada – w Wielkiej Brytanii podczas weekendu Black Friday wydano ponad 1,4 mld dolarów i dostarczono ponad 225 mln paczek. Według sprawozdań firma Amazon co półtorej minuty wysyłała wypakowane po brzegi ciężarówki dostawcze. Z kolei brytyjski dostawca usług pocztowych Royal Mail – aby sprostać zapotrzebowaniu – był zmuszony powiększyć liczbę personelu z 160 tysięcy o dodatkowe 23 tysiące osób.
Biorąc pod uwagę częste zwroty przesyłek, dodatkowe zasoby z pewnością przydadzą się w okresie zwiększonego obciążenia, trwającym od listopada aż do zimowych wyprzedaży.
Nowoczesne technologie umożliwiają szerokie wsparcie personelu w zakresie zarządzania towarami na przykład przez połączenie technologii RFID z zastosowaniem dronów. Takie rozwiązanie umożliwia sprawne znajdowanie towarów i znacząco zwiększa precyzję zarządzania stanami magazynowymi i pozwala podnosić poziom wydajności. Wiele podmiotów wykorzystuje urządzenia mobilne, takie jak komputery ręczne lub terminale noszone na ciele przez pracowników, tym samym umożliwiając personelowi zwiększenie wydajności skanowania kodów kreskowych oraz wprowadzania danych, co ma znaczny wpływ na rentowność biznesu.
Coraz częstsze jest także zastosowanie technologii sztucznej inteligencji (SI). Inteligentne systemy mogą wspierać personel na wszystkich etapach łańcucha logistycznego – maksymalizować wydajność, wspierać zarządzanie stanami magazynowymi, łańcuchem dostaw, a w konsekwencji zwiększać poziom satysfakcji klientów.
1 Źródło: Komunikat prasowy National Retail Federation (NRF) — https://nrf.com/media-center/press-releases/consumers-will-spend-41-percent-more-last-year-during-winter-holidays.
Komentarze (0)