Grupa Inter Cars, największy dystrybutor części samochodowych w Europie Środkowo-Wschodniej, wchodzi do gry na rynku części, akcesoriów i osprzętu do jachtów oraz łodzi motorowych. Od 8 marca producenci łodzi, serwisy, a także odbiorcy indywidualni wszystkie produkty, których potrzebują, znajdą w punktach sieci Inter Cars. W ten sposób odbiorcy z rynku Marine zyskają szybki i atrakcyjny cenowo kanał wygodnej dystrybucji potrzebnych im produktów – od zestawów przeglądowych, elementów napędu przez płyny eksploatacyjne, po osprzęt i wiele innych.
Pierwszy katalog, a co za tym idzie oferta Inter Cars dla projektu Marine,będzie miał swoją premierę na stoisku firmy podczas otwarcia warszawskich targów Wiatr i Woda.
Już od samego początku w ofercie Grupy Inter Cars znajdą się zestawy przeglądowe do najpopularniejszych napędów łodzi motorowych. W kolejnych tygodniach oferta będzie konsekwentnie rozszerzana, a docelowo ma być podzielona na takie grupy produktów jak: zestawy przeglądowe, zestawy i części naprawcze, oleje i płyny eksploatacyjne, akcesoria, narzędzia specjalistyczne, środki chemiczne, elementy układów napędowych oraz osprzęt.
W asortymencie oferowanym motorowodniakom i żeglarzom nie zabraknie części najbardziej znanych producentów, takich jak: Yamaha, Mercury, Honda, Tohatsu, Suzuki, Evinrude, Johnson, Volvo Penta, Mercriuser, OMC, Yanmar, Vetus, Cummins, czy John Deere.
Klienci poszukujący produktów do jachtów czy łodzi skorzystają z wszystkich atutów, jakie zapewnia sprawna i rozbudowania sieć dystrybucyjna Inter Cars. Najważniejszym ma być czas realizacji zamówień, co jest ważne nie tylko dla firm zajmujących się budową czy serwisem łodzi, ale także dla użytkowników końcowych, którzy jak najszybciej potrzebują części np. po to by kontynuować swój urlop na wodzie. Skala działania Grupy Inter Cars SA pozwala zapewnić także kolejny z kluczowych atutów, czyli atrakcyjną politykę cenową. Do tego dystrybutor chce dołożyć wsparcie ekspertów – zarówno wysoko wykwalifikowanych sprzedawców, jak i specjalistów od szkoleń dla mechaników oraz sprzedawców detalicznych.
Budowa jednostek pływających w naszym kraju jest świetnie rozwinięta. Z raportu przygotowanego przez U.S. Commercial Services wynika, że Polska jest na piątym miejscu w światowej produkcji jachtów i jednocześnie drugim krajem na świecie pod względem wielkości produkcji małych łodzi i motorówek do 10 metrów długości. Rok do roku rynek zwiększa swoją produkcję, z czego 95 proc. wytworzonych statków jest eksportowana, głównie do Europy Zachodniej i USA. Co więcej - co trzeci jacht pływający w Europie został zbudowany w Polsce.
Jednocześnie ogromny potencjał tkwi w samym kraju - Morze Bałtyckie i Kraina Wielkich Jezior Mazurskich stanowią doskonałe warunki naturalne do uprawiania sportów wodnych. To właśnie te rejony są największym obszarem w Polsce do pływania i tam zlokalizowana jest większość przystani oraz portów w kraju. Liczba jednostek zarejestrowanych w Polsce szacowana jest na 80 tysięcy. Rynek ten stale się rozwija, a dane związków Marine podają, że około 5 milionów Polaków przynajmniej raz w życiu uczestniczyło w rejsach. Z kolei w ostatnich 40 latach wydano ponad milion patentów żeglarskich. Te liczby pokazują, jak wielki potencjał tkwi w dostarczaniu produktów i usług Marine w Polsce.
Za tworzenie i rozwój „wodnego” sektora oferty Inter Cars odpowiadają ludzie z dużą wiedzą w serwisowaniu, eksploatacji i naprawach jednostek pływających. Wśród nich są eksperci ze zbieranym przez dekady doświadczeniem w obsłudze łodzi służących w Straży Granicznej, Marynarce Wojennej, a także pracy dla renomowanych producentów sprzętu motorowodnego.
Nie trzeba długotrwałych analiz, by zauważyć, że w tym sektorze jest spore pole do poprawy dostępności towaru, jakości i czasu realizacji usług. Producenci wielu części do łodzi motorowych już teraz są naszymi dostawcami, więc łatwo nam będzie zbudować ofertę. Myślę, że w ten sposób możemy zmienić rynek - mówi Maciej Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars SA.
Tworzymy sieć szybkiej dystrybucji części do łodzi i jachtów oraz usług serwisowych dla ich właścicieli i użytkowników. Myślę, że wyznaczamy nowy poziom oferty w tej branży. Upraszczamy drogę, jaką pokonuje klient poszukujący usługi bądź części, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów i najlepszych procedur - deklaruje Konrad Zatoński, dyrektor ds. technicznych projektu Marine.
Grupa Inter Cars nie zamierza poprzestać na rozwoju dystrybucji produktów z sektora Marine na rodzimym rynku. W kolejnych miesiącach mają być rozwijane kanały dystrybucji na rynkach, na których sporty motorowodne są najbardziej popularne, czyli we Włoszech, Chorwacji i Grecji.
Wysyłamy wyraźny sygnał do serwisów zajmujących się serwisem łodzi, oferując im rozwiązanie problemów, z którymi mierzą się na co dzień, czyli wysokimi cenami części czy długim czasem oczekiwania nawet na podstawowe podzespoły - wyjaśnia Oleksowicz.
W tym celu grupa planuje uruchomienie magazynu części i podzespołów w chorwackim Zagrzebiu.
Ludzie nad wodą spędzają urlopy i nie chcą, by awarie czy problemy niweczyły im wypoczynek, chcemy więc zaproponować im usługę i ofertę, jakiej nie ma na nie tylko na polskim, ale także i na europejskim rynku
-podsumowuje Zatoński.
Media do artykułu
Zarząd Inter Cars podczas niedawnych Targów Części Zamiennych i Wyposażenia Warsztatowego ogłosił, że spółka rozpocznie działalność w sektorze marine. O szczegółach rozmawiamy z Prezesem Zarządu Inter Cars SA, Maciejem Oleksowiczem.
Komentarze (0)