Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  29.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Inter Cars w biznesowej Formule 1
Strona 1 z 2

Inter Cars SA – największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych na terenie Europy Środkowo-Wschodniej postawił zdecydowany krok w kierunku cyfrowej transformacji biznesu, podejmując decyzję o wdrożeniu systemu CRM online firmy Microsoft. W najnowszym, czerwcowym raporcie firmy analitycznej Forrester, aplikacja chmurowa Microsoft Dynamics 365 została uznana za lidera rozwiązań automatyzujących sprzedaż.

Decydując się na migrację do chmury i wdrożenie Microsoft Dynamics 365, spółka Inter Cars SA dołącza do pierwszej ligi firm z sektora motoryzacyjnego, takich jak Renault Sport Formula One Team, MichelinLotus F1 Team czy Rolls-Royce, które realizują swoją działalność biznesową w oparciu o technologię Microsoft.

Zwinność działania na europejską skalę

Obecność na 13 rynkach europejskich oraz nieustanny i dynamiczny rozwój struktur firmy stały za potrzebą wprowadzenia systemu CRM online, który pozwoli przede wszystkim w sposób elastyczny wdrażać najlepsze praktyki w ramach całej grupy i szybko dotrzeć z nimi do klienta. Jest to kontynuacja polityki firmy, która stawia na elastyczność, produktywność i skalowalność w oparciu o rozwiązania chmurowe. Już teraz Inter Cars ma w swojej stajni Microsoft Azure i Office 365. Wraz z kolejnym rozwiązaniem Dynamics 365 oraz jego integracją z portfolio posiadanych już produktów, spółka postawiła na sprawność i łatwość wdrożenia bez zakłócania bieżącej działalności organizacji. W planach jest uruchomienie w chmurze kluczowych obszarów działalności operacyjnej spółki. W pierwszej fazie projektu rozwiązanie będzie wspierało przedstawicieli handlowych firmy, usprawniając ich codzienne relacje z kontrahentami, organizację komunikacji, działań sprzedażowych oraz bezpośredni kontakt z klientem w trakcie realizowanych wizyt. Dodatkowo rozwiązanie zoptymalizuje procesy już realizowane w organizacji: zarządzanie informacjami o partnerach handlowych, uporządkuje kwestie dostępu do kluczowych danych, a także pozwoli na automatyzację części procesów, uwalniając tym samym zasoby niezbędne do wykonywania kluczowych zadań.

„Odpowiednie zarządzanie informacją o klientach to obecnie klucz do prowadzenia skutecznej polityki handlowej. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzą rozwiązania w modelu chmurowym, które z jednej strony optymalizują realizację wielu zadań, z drugiej zapewniają stały i zdalny dostęp do kluczowych danych o kliencie, jego umowach, promocjach czy potencjale. Wykorzystanie technologii czyni informację zasobem dostępnym na wyciągnięcie ręki” – Robert Kucharczyk, Dyrektor IT w Inter Cars SA. „Dodatkowo, dzięki ujednoliconej strukturze, Dynamics 365 usprawnia pracę w międzynarodowym środowisku, unifikując procesy oraz procedury działania” – dodaje Robert Kucharczyk.

Klient na pierwszym miejscu

 Spółka Inter Cars S.A. to 235 filii w kraju oraz 241 oddziałów w Europie, sieć 1000 serwisów samochodowych i ponad 25 lat obecności na rynku. Rozwiązanie chmurowe odpowiada na zapotrzebowanie spółki o takiej skali działalności, wielojęzycznej, z wdrożonymi wcześniej różnorodnymi rozwiązaniami informatycznymi. Decyzja, że ma to właśnie być Dynamics 365, była podyktowana między innymi również tym, że rozwiązanie to w łatwy sposób zintegruje się z Navision, Office 365, centralnym ERP, rozwiązaniami Business Intelligence obsługującymi hurtownie danych, call center, korporacyjnymi stronami i katalogiem produktów.

Wszystko po to, żeby zmiany były niewidoczne dla klienta, a w znaczny sposób usprawniały jego obsługę. Firma bierze odpowiedzialność za jak najsprawniejsze dostarczenie swoich usług i produktów oraz wysoką, jednakową na wszystkich rynkach, jakość serwisu.

„Myślimy perspektywicznie i chcemy dostarczać usługi jak najwyższej próby naszym klientom. Przykładowo – już niedługo szef warsztatu nie będzie musiał się martwić, czy jego maszyny i narzędzia potrzebują przeglądu lub wymiany. To my zadbamy o to, żeby wyposażenie każdego warsztatu było sprawne i miało odpowiednie gwarancje. – deklaruje Robert Kucharczyk. „Mając taką platformę, jaką jest CRM online, możemy w każdej chwili, w bardzo łatwy sposób ją rozbudować o kolejne rozwiązania kluczowe dla naszych klientów i odpowiadające specyfice ich pracy.”

Biznes dostrzega chmurę

Według badań IDG, już 70% światowych organizacji wykorzystuje przynajmniej jedną aplikację w modelu chmury, a 16% planuje ich wdrożenie w ciągu roku. Decydując się na wdrożenie rozwiązań w modelu chmury, przedsiębiorstwa mogą liczyć na „otwartość” systemu – nie kupują zamkniętych rozwiązań, mogą je swobodnie rozwijać w miarę potrzeb i wzrostu organizacji. Co więcej, oprogramowanie w modelu cloud jest na bieżąco aktualizowane i podlega najwyższym standardom bezpieczeństwa w zakresie przetwarzania danych i dostępu do nich.

„Wdrożenie Microsoft Dynamics 365 zaprojektowane jest i przebiega jako dynamiczny, ale ewolucyjny proces, nie zaburzający regularnej pracy przedsiębiorstwa. Projekt jest zazwyczaj uruchamiany w tle regularnej działalności biznesowej. Co więcej, system jest dopasowany do specyfiki branży, w której działa Inter Cars, naturalnie wpisując się w codzienną pracę jego użytkowników, co znacząco skraca czas potrzebny na szkolenia” – mówi Jacek Dobkowski partner z GearCode. „Dzięki możliwościom rozbudowania, Dynamics 365 może zostać wzbogacony np. o oparte na grywalizacji systemy motywujące sprzedawców” – dodaje.
Tagi: Inter Cars,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony