Warto wiedzieć

miesiąc temu  25.09.2020, ~ Administrator   

Jak ograniczyć koszty prowadzenia księgowości?
Strona 1 z 3

Jak ograniczyć koszty prowadzenia księgowości? Czy można usprawnić współpracę z biurem rachunkowym? Jak zaoszczędzić nawet 50% na kosztach obsługi księgowej?

Każde przedsiębiorstwo w Polsce zobligowane jest do prowadzenia księgowości, czy to uproszczonej (np. książki przychodów i rozchodów), czy też pełnej księgowości. Nie inaczej jest w przypadku firm z branży motoryzacyjnej.

W większości przypadków prowadzenie księgowości jest zlecone zewnętrznym biurom rachunkowym.

Co miesiąc firmy dostarczają setki dokumentów sprzedaży (faktury, paragony), zakupu, dokumenty magazynowe, przelewy, itp. w formie papierowej do biura rachunkowego w celu ich ewidencji, a biura przygotowują comiesięczne obligatoryjne sprawozdania w formie deklaracji VAT, PIT, CIT, JPK, itp.

Wiąże to się oczywiście z kosztami, które firma musi co miesiąc ponosić. Koszty te wahają się od 500 zł netto za książkę przychodów i rozchodów, do ponad 2000 zł netto za pełną księgowość. Więcej o kosztach w dalszej części artykułu. Koszty prowadzenia księgowości są uzależnione od ilości dokumentów sprzedaży, zakupu, ilości pracowników, rodzaju prowadzenia działalności, itp.

A czy można inaczej? Czy można obniżyć koszty prowadzenia księgowości? Czy można przekazywać dokumenty w formie elektronicznej?

Rynek usług księgowych w Polsce bardzo się zmienia. Poza typowymi usługami księgowymi, biura rachunkowe świadczą usługi doradcze w zakresie księgowości, podatków, prawa handlowego.

Pojawiły się na rynku nowoczesne biura, które zaczęły inwestować w rozwiązania informatyczne, które usprawniają wymianę informację z klientami m.in. poprzez wdrażanie systemów OCR, pobieranie dokumentów i wyciągów w formie elektronicznej. Obowiązki związane z rachunkowością wymagają szczególnej skrupulatności oraz skupienia – jest to obszar, w którym nietrudno o błąd ludzki. Dzięki automatyzacji ryzyko pomyłki zostaje zminimalizowane.

Na przełomie sierpnia i września przeprowadziliśmy analizę kosztów prowadzenia usług księgowych
w następujących miastach w Polsce: Gdańsk, Katowice, Koszalin, Poznań, Warszawa i Wrocław.

Rozmawialiśmy z przeszło 50 biurami rachunkowymi. Jedynie 30% z tych, z którymi rozmawialiśmy jest gotowa na przyjmowanie danych w formie elektronicznej. Pozostała cześć nie oferowała takich usług. Skoncentrowaliśmy się więc na biurach rachunkowych, które są gotowe świadczyć usługi księgowe z możliwością pobieranie danych w formie elektronicznej tj. pobierania rejestru sprzedaży oraz zakupów do systemów księgowych wykorzystywanych przez biura.

Tagi: Integra,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony