ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

Wydarzenia

28 dni temu  18.10.2019, ~ Administrator   

Jak podnieść ceny, by nie stracić klientów?
Strona 1 z 2

Masz pełny grafik na tydzień lub dwa naprzód, a przed Twoim warsztatem czeka kolejka samochodów do naprawy? Nie pamiętasz już co to wolne popołudnie czy wolna sobota? Jeśli na obydwa pytania odpowiedziałeś twierdząco, a jednocześnie brakuje Ci pieniędzy na opłacenie wydatków w firmie, podwyżki dla wyróżniających się pracowników czy ich szkolenia, to być może najwyższy czas na podniesienie cen za swoje usługi?

Zachęcamy do lektury artykułu autorstwa Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Koszty rosną, a jednocześnie przybywa obowiązków, które mają spełnić warsztaty. Dość wspomnieć o kasach online, które już wkrótce będą obowiązkowe, wyższych cenach za wodę, energię elektryczną, odpady czy profesjonalny sprzęt do warsztatów, jak również o inwestycjach w rozwój firmy.  Obecnie ciężko znaleźć pracowników, a o takich dobrych - jeszcze trudniej. Pensja fachowca potrafi boleśnie obciążyć budżet małego warsztatu. Utrata pracownika może go dotknąć jeszcze bardziej. Zaawansowane pojazdy wyposażone w skomplikowane systemy, które przychodzi naprawiać w warsztatach wymagają ciągłych kosztownych szkoleń. A co z ceną za usługę? Wiadomo – cena to cena. Musi być niska, inaczej klienci się nie pojawią. Czy aby na pewno?

Przedsiębiorcy często są poddawani presji cenowej. I to wcale nie przez swoich klientów – ci nawet gotowi są zapłacić więcej za wysoką jakość usług, pod warunkiem, że będą mieli poczucie, iż cena rzeczywiście jest tego warta. Ta presja jest wywoływana przez tzw. wojny cenowe, bo rynek motoryzacyjny jest bardzo konkurencyjny. Dystrybutorzy części wiedzą coś na ten temat. Wojny cenowe powodują, że firmy często działają na granicy opłacalności, nawet jeśli oferują wysoką jakość usług i ustawia się do nich kolejka chętnych klientów.

W świetle obecnej sytuacji gospodarczej i nadchodzących zmian w naszej branży, podwyżki w warsztatach wydają się konieczne. Pomogą one nie tylko dalej oferować wysokiej jakości usługi czy też jeszcze ich jakość podnosić, ale także pozwolą na szkolenie pracowników, którzy są zmuszeni podnieść i rozszerzyć swoje kompetencje. W końcu dla warsztatów jest to konieczność by dalej utrzymać się na rynku - mówi Alfred Franke, orezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Mutek 2 24 dni temu Szanowny kliencie trzeba wybierać warsztaty dobre a nie tylko tanie.Warsztaty dobre , profesjonalne dbają o klientów tak samo poprawnie jak ASO.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Klient 1 28 dni temu Kawa to pryszcz gdy auto ujebane i brudne zwracane jest dla klienta. Cena w warsztacie nieautoryzowanym nie może być taka sama jak w aso. Idealnym wyznacznikiem jest 30% taniej do ceny aso. Dziś warsztaty autoryzowane maja niższe ceny niż kiedyś a prywaciarze zwariowali z jakością i cena. Jeśli mam po rabacie na fakturę zapłacić 300-400 zł drożej to wybieram aso które daje gwarancje na usługę.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony