Warto wiedzieć

Warto wiedzieć

Artykuł sponsorowany

24 dni temu  10.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Jak promować warsztat w internecie? W jaki sposób powinny to robić samochodowe serwisy?

Najskuteczniejszy sposób promocji warsztatu samochodowego wśród potencjalnych klientów? Internet! Obecnie prawdziwe wydaje się stwierdzenie, że jeśli serwis nie istnieje w internecie, to tak jakby nie istniał w ogóle. To właśnie dzięki promocji w sieci mamy gwarancję, że trafią do nas nie tylko przypadkowi i stali klienci, którzy nam zaufali wcześniej, ale również ci nowi.

Obecność i aktywność w różnych kanałach to najlepszy i darmowy sposób na pozyskanie nowych klientów oraz zbudowanie renomy, ale tylko pod warunkiem, że kształtujemy wizerunek umiejętnie. Opinia na temat serwisu samochodowego jest bardzo ważna przy jego wyborze. Klienci muszą ufać mechanikom, w których ręce oddają swoje auta.

Własna strona www – czy to jedyna opcja?

Większość właścicieli warsztatów samochodowych zaczyna ich promocję w internecie od własnej strony www. To często ślepa uliczka, zwłaszcza przy ograniczonym budżecie. Skromne fundusze, które są asygnowane na ten cel, zwykle sprawiają, że firmowa strona jest mało funkcjonalna, a przede wszystkim pozbawiona regularnych aktualizacji i nowych treści. Poza tym jeśli sami nie mamy odpowiednich kompetencji albo czasu, jesteśmy skazani na korzystanie z usług zewnętrznych specjalistów. To nie tylko generuje dodatkowe koszty, ale opóźnia każdą zmianę albo naprawienie błędu na stronie. Dlatego lepiej zacząć od promocji w portalach społecznościowych.

Social media wypromują Twój warsztat

Większość firm zaczyna od Facebooka, bo jest popularny i uniwersalny, a to znaczy, że łatwo na nim rozpowszechniać treści o różnym charakterze. W dodatku stworzenie tam firmowej strony (tzw. fanpage) jest proste. Dlatego to powinien być pierwszy wybór, ale nie warto się do niego ograniczać. Najlepiej równolegle tworzyć treści na Facebooku czy Instagramie. Jeśli jednak nie mamy czasu na aktywne prowadzenie wszystkich wymienionych portali, lepiej mieć jedną aktywną stronę, niż trzy, na których nic się nie dzieje.

Publikowane treści można podzielić na informacyjne (godziny otwarcia, urlopy, usługi), eksperckie (porady i tzw. case studies, czyli przykładowe udane rozwiązania bardziej skomplikowanych problemów) i rozrywkowe (ciekawostki i memy). Warto pamiętać o odpowiednich proporcjach tych tematów. Memy mogą poszerzyć zasięg we wręcz wiralowym tempie, ale trzeba uważać na to, co się publikuje, bo niefortunne wpisy zniechęcą klientów. Media społecznościowe wymagają sporego wyczucia. Publikowane treści warto różnicować (np. żarty umieszczać na Instagramie, porady na Facebooku), ale też powinno się umieszczać na każdym portalu linki-odnośniki do pozostałych, przynajmniej tych najważniejszych albo najciekawszych. Jeśli nie wiemy, które z nich udostępniać gdzie indziej, obserwujmy na bieżąco statystyki i publikujmy te, które są najpopularniejsze. Najważniejsze jednak jest, żeby treści ukazywały się regularnie.

- Pozytywne opinie klientów i innych użytkowników budują renomę, a negatywne mogą ją zniszczyć. Nie można ignorować negatywnych wpisów i komentarzy dotyczących naszych usług. Pretensje klientów trzeba natychmiast wyjaśniać, wątpliwości rozwiewać, a wszelkie błędy naprawiać. Niezależna opinia budowana przez społeczność jest niezwykle ważna. Trzeba o tym pamiętać i dbać o nią na wszystkie możliwe sposoby – przypomina Danuta Michałus-Sokołowska, Marketing Manager PETRONAS w Polsce.

Google Maps – tam buduje się renomę

Bodaj najważniejszą rzeczą w mediach społecznościowych jest branie pod uwagę negatywnych komentarzy i szybkie reagowanie na nie. Pamiętajmy, że moderacja takich treści przez twórcę strony w mediach społecznościowych jest ograniczona i mało skuteczna. Nie można ulegać prymitywnym prowokacjom. Na niepochlebne treści trzeba reagować profesjonalnie. Najbardziej istotne są opinie wystawiane naszej firmie przez klientów w mapach Google. Dlatego trzeba stworzyć lokację naszej firmy (tzw. POI czyli Point Of Interest) również w tej aplikacji. Uśredniona opinia użytkowników na temat punktu usługowego w Google Maps to pierwsza rzecz, którą zwykle widzi potencjalny klient po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy firmy. Na tej podstawie często podejmuje decyzję, czy się skontaktować z jej przedstawicielem.

Reklamę w internecie najlepiej powierzyć specjalistom

Ostatni sposób użycia internetu do promocji samochodowego serwisu, to zautomatyzowana reklama w portalach internetowych, a także wyszukiwarce Google oraz innych aplikacjach tej firmy. Służą do tego specjalne narzędzia (np. Google Ad Manager do tzw. reklamy programmatic i Google Display Network), ale ich obsługę najlepiej zlecić profesjonalnym agencjom zajmującym się digital marketingiem, bo efektywne przygotowanie takiej kampanii wymaga wiedzy i doświadczenia. To się oczywiście wiąże z dodatkowymi kosztami, dlatego tę formę promocji, warto rozważyć dopiero po wykorzystaniu darmowych, ale również skutecznych sposobów.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony