Przygotowany na każdą ewentualność!
Kupujący samochód często zadają różnorodne pytania, aby upewnić się, że dokonują właściwej decyzji. O ile kwestie związane z historią pojazdu, liczbą właścicieli, czy aktualnym przeglądem, nie powinny być zaskoczeniem, tak jest kilka dodatkowych tematów, na które warto się przygotować. Oto kilka z nich:
- Dlaczego sprzedajesz samochód?
- Czy istnieje możliwość negocjacji ceny?
- Czy auto jest wolne od długów lub innych zobowiązań finansowych?
- Czy możemy przeprowadzić niezależny przegląd pojazdu?
- Jakie są koszty eksploatacji?
Sprzedaż samochodu może być procesem skomplikowanym, ale odpowiednie przygotowanie pozwoli na osiągnięcie sukcesu i zadowolenie obu stron. Szczere i rzetelne odpowiedzi na te pytania pomogą zbudować zaufanie u potencjalnych nabywców i ułatwią proces sprzedaży. Kupujący chcą uniknąć niespodzianek i mieć pewność, co do kondycji samochodu oraz kosztów związanych z jego użytkowaniem.
Oszuści grasują
Ostatnim etapem całego procesu sprzedaży jest finalizacja transakcji. Kupiec zgłosił gotowość zakupu, jednak chce zrobić to na odległość. Wówczas należy zachować czujność i nie zgadzać się na takie rozwiązania.
- Oszustwa na odległość mają wiele odmian. Jedną z nich jest płatność za pośrednictwem paypal oraz przewóz auta do kraju, gdzie – rzekomo – przebywa kupiec. Na spotkanie ze sprzedawcą zostaje wysłana upoważniona przez kupca osoba. Podpisują oni umowę, pieniądze wpływają na konto sprzedawcy, a samochód odjeżdża. Po jakimś czasie pieniądze jednak znikają z konta sprzedawcy, ponieważ transakcja została cofnięta. Forma płatności paypal zezwala na dokonanie zwrotu całkowitej płatności do 180 dni - komentuje ekspert.
Fot. Autoiso Sp. z o.o.
Komentarze (0)