Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  02.03.2022, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Kennametal do produkcji silników pojazdów elektrycznych

Nagrodzone narzędzie do obróbki otworów stojana, wykonane metodą druku 3D, waży zaledwie 7kg, zapewniając szybką wymianę narzędzi i szybki rozruch centrów obróbczych. To dziś najlżejsze narzędzie do produkcji silników pojazdów elektrycznych.

Kennametal wprowadza nową generację narzędzia, wyprodukowanego metodą druku 3D, przeznaczonego do obróbki otworów w aluminiowych korpusach silników do pojazdów elektrycznych. Charakteryzuje się ono zmodyfikowaną konstrukcją ramion, większą rurą środkową wykonaną z włókna węglowego oraz dalszą redukcją masy o 20 procent w porównaniu z oryginalnym projektem. To złożone narzędzie jest w stanie obrabiać trzy duże średnice w jednym cyklu, skracając czas konfiguracji i obróbki przy produkcji komponentów samochodowych oraz zapewniając największą dokładność i najlepszą jakość powierzchni.

Przeprojektowane narzędzie zdobyło nagrodę Best of Industry MM MaschinenMarkt w kategorii Production and Manufacturing na podstawie głosów czytelników i ekspertów branżowych.

- Ponieważ nasi klienci z branży motoryzacyjnej poszerzają ofertę pojazdów hybrydowych i elektrycznych, nadal odpowiadamy na ich zapotrzebowanie na lżejsze systemy narzędziowe. Wykorzystując zaawansowane techniki produkcyjne, takie jak druk 3D, zmniejszyliśmy wagę o kolejne 20 procent w stosunku do narzędzia pierwszej generacji, jednocześnie poprawiając kontrolę spływu wióra i zwiększając sztywność narzędzia. Innowacje te pomagają naszym klientom pracować szybciej i wydajniej - powiedział Ingo Grillenberger, menadżer produktu z firmy Kennametal.

Obrabiając trzy średnice w jednym cyklu, narzędzie do obróbki otworów stojana zapewnia bardzo dobre wyrównanie i współosiowość obrabianych powierzchni, równocześnie pozwalając na znaczne skrócenie czasu cyklu. Dodatkowo, system rozwiercania Kennametal RIQ zapewnia łatwą regulację średnicy i bezproblemowe ustawianie nowych płytek.

Fot. Kennametal Inc.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony