Chiny odegrają główną rolę w globalnym procesie transformacji koncernu Volkswagen. Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi zostanie zdecydowanie poszerzona. Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w Chinach.
Aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. W celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.
- Dotrzymamy naszego przyrzeczenia i nie tylko spełnimy normy wynikające z przepisów prawa chińskiego, które dotyczą zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, ale też – krok po kroku – przebudujemy naszą produkcję tak, by była neutralna z punktu widzenia ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Stawiamy na czystą motoryzację i ekologiczne procesy produkcyjne. Chiny mają pod tym względem główne znaczenie - mówi Herbert Diess, prezes zarządu Volkswagen AG.
- Od 2019 roku Volkswagen Group China rozbudowuje swoją flotę elektrycznych samochodów. Pod koniec roku zaoferujemy chińskim klientom bardzo szeroki wybór aż 14 elektrycznych i zelektryfikowanych modeli. Prezentując w przyszłym roku dwa pojazdy, które zostaną skonstruowane na modułowej platformie MEB do produkcji aut elektrycznych oraz inwestując w technologie cyfrowe będziemy kontynuować transformację Volkswagena i wraz z naszymi chińskimi partnerami nadamy mobilności nowe oblicze - dodaje Stephen Wöllenstein, CEO Volkswagen Group China.
W ramach ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern Volkswagen zamierza do 2028 roku produkować w Chinach 11,6 miliona tego rodzaju aut – to więcej niż połowa ich całkowitej planowanej liczby, którą koncern określa na 22 miliony. Przyczynią się do tego trzy spółki: FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN oraz JAC Volkswagen. Gdy w przyszłym roku w zakładach SAIC VOLKSWAGEN w Anting i FAW-Volkswagen w Foshan rozpocznie się produkcja samochodów na platformie MEB, tylko w tych dwóch fabrykach roczna produkcja wyniesie 600.000 elektrycznych pojazdów.
Ponadto JAC i SEAT pracują nad własną platformą do produkcji samochodów elektrycznych.
We wszystkich 33 chińskich zakładach Volkswagena i jego partnerów produkcja ma się odbywać w sposób jeszcze bardziej zgodny z wymaganiami ochrony środowiska. Tylko w zeszłym roku emisja dwutlenku węgla w chińskich fabrykach zmniejszyła się o 13 procent, co oznacza, że do atmosfery nie wyemitowano 390.000 ton CO2.
Komentarze (0)