Warto wiedzieć

Wydarzenia

ponad rok temu  11.04.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Škoda odpowiedzialna za silniki spalinowe dla Grupy Volkswagen

Techniczne know-how projektantów marki zostało ponownie docenione. Škoda stała się odpowiedzialna za rozwój silników spalinowych serii EA 211 dla 50 linii modelowych aż siedmiu marek Grupy Volkswagen. Dotychczas producent opracowywał głównie wolnossące silniki MPI tej serii, natomiast teraz będzie odpowiadać również za rozwój jednostek TSI.

- Wzięcie odpowiedzialności za rozwój całej serii silników EA 211 jest potwierdzeniem wysokiego poziomu wiedzy technicznej ekspertów Škody. Jednocześnie podkreśla to znaczenie naszej marki w ramach całej Grupy Volkswagen - zauważa Johannes Neft, członek zarządu Škody ds. rozwoju technicznego.

W 1997 r. rozpoczęto produkcję silnika 1.0 MPI, który Škoda dostarczała również do innych marek Grupy. Legendarna jednostka 1.2 http z serii EA 111 - poprzedniczki obecnej serii EA 211 - została opracowana we własnym zakresie. W ciągu prawie 15 lat produkcji ten trzycylindrowy silnik znalazł się w ponad 3,5 milionach pojazdów wszystkich marek Grupy. Produkcja serii silników EA 211 rozpoczęła się w 2012 r. od nowego typu 1.0 MPI. Wkrótce potem Škoda stała się odpowiedzialna za kompletny rozwój jednostek napędowych MPI dla całej Grupy. Było to możliwe dzięki otwarciu w 2014 r. nowego centrum silnikowego, oferującego niezbędną przestrzeń i najnowocześniejsze technologie.

Inżynierowie z Mladá Boleslav oprócz jednostek MPI będą teraz stopniowo zajmować się rozwojem przyszłych silników TSI serii EA 211. Obecnie gama modelowa EA 211 charakteryzuje się dużą zmiennością. Silniki mogą mieć trzy lub cztery cylindry, wielkość od 1,0 do 1,6 litra i obejmują spektrum mocy od 48 do 115 kW. Mogą spalać benzynę, CNG lub etanol. Są dostępne również w wersjach miękkiej hybrydy i hybrydy plug-in.

- Silniki spalinowe serii EA 211 charakteryzują się wysoką wydajnością, zaawansowaniem i niskim zużyciem paliwa. Opracowując wersje wolnossące i turbodoładowane będziemy nadal bazować na tych cechach - mówi Martin Hrdlička, szef działu rozwoju podwozi i układów napędowych w Škodzie.

Inżynierowie z Mladá Boleslav będą nadal ulepszać i dostosowywać silniki do potrzeb oraz przepisów obowiązujących na wielu światowych rynkach. Celem jest opracowanie jeszcze mocniejszych i bardziej paliwooszczędnych silników o niższej emisji, z naciskiem na maksymalną niezawodność.

Fot. Škoda

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony